24 Eylül 2015 Perşembe

Siz Hiç....



 

Esasında yazmamaya çalışıyorum kötü şeyleri. Hani derlerler ya büyükler; kötü bir şeyden, bir beladan bahsederken "evlerden ırak" diye... En yakın arkadaşımın da sıkça tavsiyesi bana; "Düşünme bunları" dır. "Unut, artık takılma" der. Ben de aslında düşünmemeye çalışıyorum hakikaten de. Ne kadar düşünmezsem, evimden de o kadar ırak olur belalar, çok haklı. Geçmişi tam da ait olduğu yerde bırakmak lazım, geçmişte çünkü işin özünde barışığım yaşantımla artık... mutluyum böyle fakat burada sıkça yazdığım gibi olmadığım zamanlarım da oldu. 
Bu blogu, hele hele yazmayı ihmal ettiğim bu zamanlarda, yazma sebebimin benim yaşadıklarımı yaşayan kadınlara destek olmak olduğuna göre yazmaktan çekindiğim bir mevzuya parmak basma  zamanı geldi diye düşündüm.
Uzun ve duygusal olmayacak bu yazı. Açık açık yazıp geçeceğim çünkü çok tatsız bir konu ama çok ihmal edilen ve hiç olmamasına rağmen çok basitleştirilen bir durum.

Siz hiç sevgiliniz tarafından tecavüze uğradınız mı?
Evet...Aranızda resmi veya gayri resmi bir bağlılık sözü bulunan bir insanın sizi cinsel ilişkiye zorlaması da tecavüzdür. Unutmayın, sevgili veya kocanızın olması sizin bedeninizin üzerindeki haklarınızdan feragat etmeniz anlamın gelmez. Bedeniniz hala size aittir, sizin alanınız, sizin özelinizdir. 
Genellikle sevdiğimiz bir insanın bizi cinsel ilişkiye zorlamasını düşünce ve duygularımızda normalleştirmeye programlıyoruz kendimizi, ama inanının yabancı bir insanın sizi cinsel ilişkiye zorlaması ile sevdiğiniz, sevgiliniz olduğunuz inandığınız kişinin, eşinizin sizi zorlaması arasında hiç bir fark yok.
Hissi de duygusu da, kırgınlığı da, acısı da aynı. Tek fark; sevdiğine inandığımız biri olunca bize zarar veren, daha çabuk unutup, kendimize "beni seviyor" diyip aslında yanlış gidin bir şeylerin olmadığına inandırabiliyoruz. Birine (ister sevgilisi olarak ister eşi olarak) bağlılık sözü vermiş olmanız sizi daha az bir birey yapmaz...siz hala bedeninizin kontrolüne sahipsiniz. Unutmayın, bu günün her anında, her gün böyle. Eğer size zarar veren, cinsel ilişkiye zorlayan biri varsa çevrenizde; kendinizi (ve çocuklarınızı) bir an evvel güvenli bir biçimde o ortamdan uzaklaştırın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder