13 Haziran 2015 Cumartesi

Ergenlik ve Evden Uzakta Olmak

Oğlumun ergenlik yolculuğunun gerçek anlamda başladığını, bundan bir kaç hafta evvel ilişkiler ve sevgililer konusunda konusunda konuşurken, son zamanlarda sıkça olduğu gibi suratında midesi bulanıyormuş gibi bir ifade belirlenmediğinde farkettim. Bu iyi bir şey. Babasının boşanmadan evvel benim ile, boşandıktan sonra kız arkadaşları ile olan ve pek de saygı ve sevgi çerçevesinde yer almayan ilişki modeli ile benim henüz onun ile paylaşacak kadar ilerletmediğim, var olmayan ilişki modellerine karşılık; oğlumun en azından ileride ailesinin olabileceği fikrinden iğrenmemesi beni çok mutlu etti.
Tabii bu farkındalık ve yaklaşan uzun ayrılık dönemi aklıma bir sürü tedirginliği getirdi. Oğlumun erkek bedeni ile ilgili sorularına en uygun biçimde nasıl cevap verebileceğimi bilemeyince, elinden tuttuğum gibi psikolog'a götürdüm.
Oğlumun cinsellik ile ilgili öğreneceği her şeyi yargılanmadan, güvenli bir ortam da, baskı hissetmeden öğrenmesi en büyük arzum. Bizlere, bana, cinsellik bir tabu, pis-kaka, yıkıcı ve yakıcı olarak gösterilmişken onun böyle bir algısının olmasını asla istemem. E, benim de cevaplayamayacağım bir sürü sorusu varken (penis ile ilgili özellikle) ve bu konuda yardımcı olabilecek bir erkek yakınımız olmayınca, en bilimsel ve doğru bilgileri psikoloğumuzdan aldı.
Doktorumuz konuya argo kelimeler ile başlamış ki bence çok iyi gelen bir yaklaşım oldu. Okulda, sokakta ve tabii ki internette duyduğu ve cinsellik organını tanımlamak için kullanılan bir çok argo kelimeyi öğrenmek hem ona çok komik geldi, hem de konuya rahat bir giriş yapmasını sağladı.
Tam olarak neler konuşuldu bilmiyorum, benim ile paylaşılmadı ve açıkçası ben bilmek dahi istemiyorum ancak psikoloğumuz bana teşekkür etti...iyi bir çocuk yetiştirdiğim için teşekkür aldım. Evet, seks konulu konuşmaların sonunda bu çok garip gelebilir ama benim için önemini ifade edemem.
Cinselliğin bu kadar duygusallıktan ve insani yakınlıklardan uzak; şiddet içerikli bir hal aldığı popüler kültür (ve politik) dünyasında ve babasının ona bırakın iyi bir model, bir model dahi olamayacağı bir ortamda, öncelikle kendini ve çevresindekileri duyguları ve istekleri olan birer insan olarak görmesi ve saygı göstermesi çok önemliydi benim için. Henüz çok, çok erken ve çok, çok minik ama fiziksel olarak değişiyor ve bu değişimleri evden uzakta yaşaması ihtimaline karşın hazırlıklı olmasını istedim. Daha da açık olmak gerekirse, yaz dönemi boyunca değişen çevre koşulları ve artan yaşı ile beraber evden uzaktayken, hele hele taa oralardayken, cinsellik konulu bir değişim yaşarsa (ereksiyon sonucu boşalma v.s.) bunu babası ile paylaşmasını istemedim çünkü ondan doğru ve sağlıklı bir bilgi alacağına inanmıyorum. Doğru bilgilere sahip olması ve ve değişimlere karşın korkmaması çok önemli idi... sadece cinsellik ile ilgili değil, bir "erkek" olmak ile ilgili. Doktor ile iyi bir temel kurulduğuna inanıyorum.
Minik oğlum büyüyor. Artık benim ile değil arkadaşları ile planlar yapıyor. Bedeni değişiyor. Omuzları genişliyor, ayakları büyüyor. Banyo yapmak artık kötü bir şey değil onun için. Giyimine dikkat ediyor, kızlar ile çekingen değil daha normal, daha dostça ve  eğlenceli bir iletişimi var. Evden gideceği zamanların planlarını yapıyor. En fazla 10 sene daha benimle yaşarmış, sonrasında kendi evine çıkarmış. Biliyoum ki Eylül geldiğinde çok farklı bir çocuk olacak karşımda. Görmek ve paylaşmak için sabırsızlanıyorum.
Tüm bunlar olurken ben ne mi yapıyorum? Sessizce, gururla izliyor, oğluma yaşamın getireceklerini merakla bekliyor, sabırla dinliyor ve elbette başkalarının minik çocuklarına bakıp bakıp iç çekiyorum.

3 yorum:

  1. süper olgun bir annesin sen yaa..

    YanıtlaSil
  2. ergenlik döneminde gerekli vitaminleri tam olarak aldığından emin olamaıyorum. Möllersle birlikte ek vitamin takviyesi aldık ve daha sağlıklı bir dönem geçirdiğimizi düşünüyoruz.

    YanıtlaSil