14 Haziran 2015 Pazar

Ay Hala mı....

Yeni iş demek, mecburi yeni sosyalleşmeler demek. Ben açıkçası çok fazla sevmem iş ortamı sosyalleşmelerden. İlla bir yerden bir sorun çıkar, tecrübe ile sabittir...hele dedikodu...300 küsür kişilik bir yerde çalışıyorum ama daha 2 gün geçmemişken alakasız birileri gelip, siz kimselere söylememişken bile "aa sen bilmemnerde oturuyormuşsun, ben de orada yaşadım" diyebiliyor.
Okuduğum okul, daha önceki işim, yaşım, yaşıma bağlı olarak da ne kadar küçük göründüğüm konuşmalarının tamam, bence ve benim için, sınırlarıma müdaheledir ve aşırı çok sorgulanıyor olmak beni biraz huzursuz ediyor artık...sınırlarımı ben kendim açmayı tercih ederim.
Tabii abartmayayım, insanların bir birlerini tanımak için elbetteki sorular sorması lazım ve sadece ben bunu iş yerinde yapmaktan hoşlanmıyorum diye, başkaları yapmamalı anlamına gelmez. Ben anormalim diye...
Ancaaaakkk... hala bekar anne olma sorunsalı var ki AN-LA-MI-YO-RUM. 
Yeni iş yerinde tanıştığım insanlarla halen daha şöyle diyaloglar yaşadığıma inanamıyorum:
- "AAAA...Çocuğun mu var! E ben senin evli olduğunu bilmiyordum!"
- "Evli değilim zaten."
Bu noktadan sonra gelen yorumlar şu şekilde...
- "Nasıl ya...evli değilsin ve çocuğun var!" (Bu yoruma, "Evlenmeden de çocuk yapılıyor, nasıl olduğunu anlatmama gerek yok değil mi?" demişliğim var).
- "A haydi ya...Hay Allah. Neyse daha gençsin." (Bu da "giderin var henüz pörsüp yaşlanmadın, yeniden evlenme ihtimalin var" demek).
- "Hmm...olsun!" (Bu "boşanmışın ama en azından hala yaşıyorsun, ölmedin, hayatta daha kötü şeyler var" demek).
Bu yorumların sözlü olarak ifade edilmeyen versiyonu da var tabii. En bombası da "Çocuğum var" diyince yüzük parmağına kayan bakışlar, o parmağıma döveme yaptırıp "Senin ve Önyargılarının Canı Cehenneme" yazacağım. Bir de tehdit unsuru olarak görenler var. Eski Türk filmlerinden beslenen bir jenerasyondan ne beklenir ki....hı hı , evet, ben boşanmış, bekar kadın; hayatımdaki tek amacım kocanı elinden alıp aileni dağıtmak...hı, hı...çünkü ben o kadar SIĞ VE GERİZEKALIYIM! Te Alaaam!
Yeni misyonum...insanlara çocuk sahibi olmak için ve daha da önemlisi aile olmak için evli olmanın hatta bir arada yaşamanın gerekmediğini anlatmak. Teker teker, sabırla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder