3 Ocak 2015 Cumartesi

Boşandıktan Sonra SGK ve AGİ

Boşandıktan sonra ilk yaptığım işlerden biri, SGK'ya gidip çocuğumu üzerime geçirmekti. Babası üzerinde görünen oğlumun sigortasının benim üzerimden yapılmasını istiyordum keza babası sürekli işsiz olduğu için, sigortasının sürekliliği de yoktu ve herhangi bir sağlık durumunda dımdızlak ortada kalmak istemiyordum. Diğer bir yandan da Asgari Geçim İndiriminden faydalanmak istiyordum. Zaten nafaka vermediği gibi, çocuktan dolayı artan AGİ gelirinden de faydalanıyor olsun istemedim. 
Bu sene yıl sonu hesaplamalarımı yaparken (2 senedir zamsız çalışıyorum iş değiştirip, kısa süreli çalıştığım için) 2015 yılı AGİ'sine bakayım dedim. Bekar ve 1 çocuklu kişi eşi çalışan 1 çocuklu kişi ile aynı rakamı yani 100,74 TL alabiliyorken, evli ve eşi çalışmayan kişi 118,26 TL alabiliyor. Ben bu duruma çok içerledim ama sanırım duruma şu açıdan bakılıyor: Evli olsun veya olmasın bağımlı tek kişi olduğu zaman verilen AGİ, bağımlı 2 kişinin olması durumundan daha düşük oluyor. Hayli çok atarlanmıştım ben bu konuyu çözünceye kadar ve çözünce aslında atarlanacak çok şey olmadığına kanaat getirdim (başka bunca şey varken ülkemizde atarlanacak) fakat yine de yazmak ve hatırlatmak istedim: çalışıyorsanız SGK'ya soyadınızı bildirmeniz gerekiyor. Ben SGK'ya hem soyadı değişikliğimi bildirmiş hem de mahkeme kararının beyanı ile oğlumun SGK'sını kendi üzerime almıştım hatta işlemi yapan memur "Ne gerek var ki kalsın babasının üzerinde" gibi saçma sapan bir yorum yapmıştı. Yorumlara kulaklarınızı tıkayın ve çocuğunuzun hakları için savaşın. Aylık 100 TL çok para.

1 yorum:

  1. zaten çalıştığınız için aylık 87,30 tl AGİniz var çocuğunuz için 13,74 TL fazla alıyorsunuz. Devlet o kadar fazla para ödemiyor

    YanıtlaSil