14 Ocak 2015 Çarşamba

Dersine Çalış


Oğlum bu sene akademik kariyerinin ilk hüsranını yaşayarak bir dersten düşük not aldı. Bugüne kadar tüm notları süper olan oğlumun bu krizini özel ders aldırarak bir miktar telafi etmesine yardımcı oldum. İkinci sınavdan çok daha iyi bir not aldı ancak karne zamanı yaklaşırken, o dersten 5 almasının çok mümkün olmadığı dank etti kendisine. Bugüne kadar mükemmel karnesi ile gönül rahatlığıyla tatilini yapan çocuğum, bir anda paniğe kapıldı ve geçtiğimiz akşam ağlamaya başladı. Başarısızlık olarak adlandırdığı bu gelişmeye karşı içi rahat etmediği gibi bir de "babama ne diyeceğim" tedirginliği bastı.
Oğlumu rahatlatmaya çalıştım. Başarısızlığın ancak ondan ders çıkarılmadığı zaman gerçek bir başarısızlık olduğunu ve derslerine yeterince çalışmayıp, zorlandığı konularda yardım istememenin sonuçları ile bu kadar erken yüzleşmesinin aslında şans olduğunu anlattım önce.
Hıçkırıklar arasında "babama ne diyeceğim" deyince de üzüldüm açıkçası. "Ne baban, ne de bir başkası senin eğitimin için sorumluluk almadığı gibi, ilgi ve destekleri karneden karneye 'kaç aldın' demekten öteye gitmiyor. Bundan dolayı onlara hiç bir şekilde bir cevap borçlu değilsin. Senin öncelikli sorumluluğun kendine" dedim.
Çok mu sert oldu diye düşünürken, hıçkırıklar arasında "ya kış tatilinde ders çalışmam için zorlarsa" dedi. Hey allahım...ben psikolojik ve gelişimsel çözümlemeler yapmaya çalışırken veledin derdine bak! "Ben söylerim, ders çalıştırtmaz sana. Nasıl olsa senin sorumluluğun %100 bende, bu yüzden seninle beraber bu tip kararları verebiliriz" dedim. "Uzaktan ebeveynlik olmaz ki yahu" diye söylene söylene ayrıldım yanından. Herkes dersine çalışacak efendim!

1 yorum:

  1. Büyüyor demek ki...Her dersten başarı beklentisi içinde olmak zor, başarısızlığı da tatmaları gerekiyor. Çocukların okulununun her şeyini takdir etmiyorum ancak not konusunda hiç şişirmezler. Ne yazdıysa o verilir. Bu yüzden de ilkokul 2.sınıfta bile karnede her şey mükemmel görünmeyebilir. Bazı veliler buna tepki verir ancak bana sorarsan olması gereken küçük yaşta da olsa hak ettiğini almaktır.
    Senin durumun farklı elbette. Babalık görevini yapmayan bir baba ile zor bu işler. Ben telefonda annemi tembihliyorum, önce dersler nasıl diye sorma diyorum. Çocuk üzerinde baskıdan başka bir şey değil çünkü. Ne yani dersler mükemmel olunca mı sevgi olacak, şartlı sevgi yani...
    Çocuklar ne istiyor biliyor musun? Sadece sevilmek ve önemsenmek!

    YanıtlaSil