11 Kasım 2014 Salı

Kısmetse En Erken 10 Yıl Sonra Görüşürüz

Evimi sattım. Hani şu boşanma esnasında benim üzerimde kayıtlı, kredisini benim ödediğim ancak yarısını eski kocanın istediği ev vardı ya... satıldı. Satılması ile bankaya olan borcumdan ve eski kocanın ikide bir arayıp "ne olacak evin satışı müşteri buldum, müşteri buldunmu" söylemlerinden kurtulmuş oldum. Üzüldüm esasında. Bir şekilde borcunu ödeyip, oğluma yatırım olacaktı orası ama savaşacak halım kalmamıştı. Kredisinin faizini ödemiş oldum bunca yıl tam değer kazanacakken elden gitti ama olsun artık, ne yapalım.
Evin satışı kesinleştiğinde bir avukat buldum. Boşanma anlaşmasında belirlenen miktarı ödeyecektim eski kocaya tabii de, borçlar da vardı, onları da yarı yarıya paylaşırız demişti de güvenememiştim. Anlaştığımız miktardan düşük bir rakam geçecekti eline ve banka aracılığıyla ödeme yapsam da, ileride "bana borcunun tamamını ödemedi" diye karşıma çıkmasından korktum. Avukat bana aramızda imzalayacağımız bir protokol hazırlamamı ve bunun yeterli olacağını söyledi. Ödemeyi yaparken dekonta detaylı olarak "....tarihli ....sayılı boşanma anlaşmasına istinaden ödeme" diye yazdım ve protokole de detaylı olarak satıştan doğan masraf ve bunun eşit bir şekilde aramızda bölünmesinden sonra kalan rakam düşürüldükten sonra yapılacak ödemeyi beyan ettim. İmzasını da aldım.
Çok zorluk çıkaracağını düşünmüş ve esasında çok da korkmuştum ama inanılmaz bir şekilde hiç sorun çıkarmadı hatta protokole bakmadan imzaladı. Ya çok pişmandı bugüne kadar hiç bir şekilde maddi destek olmadığı için ve sorun yaratmayacak kadar utanmıştı (!), yada paraya ihtiyacı çoktu ve parayı aldığı için mutluydu. 
Bir devir kapandı. Hiç bir yere borcum da kalmadı. Daha temiz bitemezdi.
İmzalar atıldıktan sonra elini sıktım, yanaklarından öptüm ve ona "Artık kısmetse oğlanın düğününde görüşürüz seninle" dedim. 
Bundan sonra oğlumun lisesine ve düğününe para ayırmaya başlamam lazım. Hayırlısıyla. 

1 yorum:

  1. hadi gözün aydın canım:) inşallah daha iyileri olur senin için...

    YanıtlaSil