31 Ekim 2014 Cuma

İnsanlar Can İnsanlar

Gezi zamanından bu yana bir çok gerçek yüzüme daha çok çarptı, sanıyorum ki bu birçoğumuz için böyle oldu. Hoş, Gezi ile bizim İstanbul'a taşınmamız da eş zamanlı oldu. Kendi problemlerimden uzaklaştıkça, dünyanın geri kalanının varlığını daha çok hissettim burada. Savaş, barış, yalan-dolan, hırsızlık, arsızlık, kan ve göz yaşı derken yazamaz oldum çoğunlukla sorun dediğim şeylerin geçiciliğinden utandığım için. Ülkem gerçeklerinin hayatımda kocaman yer alması ile kendi dünyam küçüldü, küçüldü. Çok üzülüp ümidimi kaybettiğimde ise birçoğumuz gibi insandan kaçtım ama yine insana döndüm.
Çok güzel insanlar var bu hayatta. Hakikaten, sabırla, canla başla düşünen ve üreten insanlar var. İnsanın ailesi ve dostları bir yana, güzel insanların varlığını hissetmesi ülkesinin, kendi ve çocuklarının geleceği için şart. Onları tanımasanız da uzanın, el ele tutuşun. İyi, dürüst ve aydın insanların varlığı için tanrıya şükür edin ve onların doğum günlerini kutlayın çünkü siz onları görüp dokunmasanız bile, varlıkları ile dünyanızı bir şekilde tamamlıyorlar. Ne demiş Nâzım Hikmet:
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
ve bir orman gibi kardeşçesine
Aynı ormanın ağaçları gibi köklerimiz aynı topraklarda, ayrımız olmamalı... ne de güzeller, ne de ümit verici.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder