31 Ekim 2014 Cuma

Hatırlarsınız Siz de Okusanız: "Ben Onu Tuz Kadar Sevdim"

Twitter aleminden tanıdım ben Banu Conker'i. Belki bilmez kendisi ama hayatımın en sıkışık noktalarında bana yol göstermiştir. İstanbul'a taşınma kararımdan sonra iş yerinden "ayrılmak istediğimi patronuma nasıl söylerim" diye korkarken imdadıma Banu Conker yetişti. Buraya taşındıktan sonra "işimi sevmiyorum ama parasına ihtiyacım var" diye söylenirken de o tavsiyelerde bulundu. Esasında benim onu takibe alma şeklinden belliydi bu ilişkinin yolu. Bir gün boynum çok ağrıdığı için twitterda söylenirken, biri beni Banu hanım'a yönlendirdi. Kimdi hatırlamıyorum ama "Nefes, Banu Conker ile nefes çalıştıktan sonra iyileştim" dedi. Unuttum tabii ben nefes'i ama Banu hanım'ı takip ettim. Ayrıca, ağaçlara takıntılı olan ben için Banu Hanım'ın sitesindeki ağaç görselinden anlamalıydım zaten yollarımızın kesişeceğini. Kitabı ise yayınlandığı zaman kendim yazmışım gibi heyecanlandım ama almak nasip olmadı bir türlü. Vakti vardır derler ya, Banu hanım tam da 35'inci yaş günümden evvel bana yazıp nefes atölyesine davet etti. Çağırdığı zaman gidemedim ama bu ay başındaki eğitime katıldım. Hem Nefesim ile tanıştım hem de kitabını bana hediye ettiği için sonunda okuyabildim. 
IMG_3584.JPG görüntüleniyor"Ben Onu Tuz Kadar Sevdim" benim hikayem sizin hikayeniz. Büyük umutlar bağlayıp sevdiğimiz erkeklerin hikayesi, aşktan var ettiğimiz ve bir ömür bağlılığımızı ve varlığımızı adadığımız çocuklarımızın hikayesi de bu. Aşk, ihtiras, aldatma, sevinç ve göz yaşı var ama bu bir roman değil. Şu anınız kadar gerçek bir anlatı "Ben Onu Tuz Kadar Sevdim," bir yolculuk, bir gelişim serüveni. Adım adım umutsuzluktan, içsel güce yükselen bir kadının günlüğü. Zaman ve mekandan bağımsız, içten ve samimi bir anlatım. Anlardan oluşan büsbütün bir yaşam.
Banu hanım bilmez ama ben kitabının adını duyar duymaz, minik bir paket tuz atmıştım cüzdanıma; halen de taşırım. Kendimce, bereket getireceğine inanmıştım ama şimdi anladım ki cüzdanımdaki tuz, Banu Conker'in kitabında bahsettiği temel, önemsiz gibi görünen ancak hayatı anlamlandıran ufak nimetleri bana hatırlatmak için var... paradan, geçici ihtiraslardan, yalandan, aldatmadan çok öte değerleri ifade ediyor Tuz. Aynen kitabındaki kahraman gibi, kendini bulmayı, kendini gerçekleştirmeyi ifade ediyor tuz, ki sanırım buna giden yol ne kadar zorlu ve acılı olursa olsun, en büyük nimet de bu...tuz kadar sevebilmek...bir başkasını, kendini.
Kitaptan birer tane Bekar Anneler Destek Grubundaki arkadaşlarıma hediye edeceğim, sizde okuyun (Yitik Ülke yayınlarında, D&R ve İdefix den online satın alınabiliyor). Bu arada da Banu hanım'ın nefes atölyesini de şiddetle tavsiye ederim. Uzun uzun yazmayacağım, bana özel bir deneyim olarak kalsın istiyorum ancak bedeninizin ve benliğinizin gücünü keşfetmek için mutlaka denemelisiniz. Banu Conker'e ulaşabileceğiniz adres: http://bitutamtuz.com/ 

2 yorum: