7 Mart 2014 Cuma

Boşanma: Mutsuz, Şiddet Dolu Evliliğin İlacı

Kullanım Şekli:
Hafif şiddetteki geçimsizlikler için öncelikle eşlerin birbirini dinlemesi, romantik dakikalar geçirmesi ve neden aşık olduklarını hatırlamaları tavsiye edilir. Orta şiddetteki geçimsizlikler için mutlak surette bir profesyonele danışılması tavsiye edilir. Yüksek şiddetteki geçimsizlikler için Boşanma tavsiye edilir. Ferahlama etkisi yaklaşık 18-24 aya kadar görülmeye başlar ve sonsuza kadar sürer.

Endikasyonları:
Yüksek şiddetteki geçimsizlikler, aldatmaya bağlı güvensizlik, kişilik bozukluğuna karşı yorgunluk, eşin narsisist tavırları ile birlikte hissedilen yılgınlık, sesini duyuramama, evlilik içinde sevgisizlik, fiziksel ve duygusal taciz durumlarında kullanılır. Genel mutluluğun, huzurun ve zihinsel ve psikolojik sağlığın geri kazanılması amacı ile kullanılır.

Kontrendikasyonları:
Henüz kurtarılabilecek ilişkiler ve sevginin var olduğu durumlar ile basit nedenler ile yaşanan geçici olabilecek gerginliklerin oluşması durumunda kullanılmamalıdır. Özellikle adet dönemi veya hamilelik döneminde kullanılmadan evvel bir uzaman danışılması tavsiye edilir.

Uyarılar:
Kafa karışıklığı, aile veya arkadaşlardan gelen “boşanmalısın bu adamdan” zorlaması ile bu tedavi kullanılmamalıdır. Aşrı derecede yalnızlık ve çaresizlik duyguları yaratabileceğinden iyice düşünülmeli, her opsiyon denenmeli ve uzmanlara danışılmalıdır. Bir anda “yahu ne oldu böyle” reaksiyonu, ya da “neden böyle bir şey yaptım ki” tepkisi yaratabileceğinden yarar/risk oranı değerlendirilerek kullanılmasına karar vermelidir. Anneden çocuğa da geçtiğinden, etkisi bir çok faktör göz önünde bulundurulmalıdır. Hastalar kendilerini bu çözüme cevap verme düzeylerini tayin edebilecek hale gelene kadar ani kararlardan sakınmalıdır.

Yan Etkileri:
Tedavi esnasında bazı hastalarda boşanmanın genel olarak sebep olduğu sersemlik, sinir bozukluğu, yalnızlık duyguları, maddi geçim derdi ve çocuklara durumu açıklama korkusu ve endişesi görülmektedir. Geçen zamana karşı pişmanlık, travmatik stres bozukluğu ani duygu değişimleri, ani sevinç ve ağlama krizleri ile romantik ve gelinlerin olduğu filmlere karşı koca bir kutu dondurmayı sindirme sendromu görülmektedir. Yan etkileri geçici olmakla beraber, tedaviye başlamadan evvel tedavi aşamaları iyice planlanması ile yan etkileri hafif şiddet ile geçirilebilir ve zaman içerisinde tamamen kaybolur. “Ben bu işi nasıl tek başıma yapacağım” korkusu normaldir, derin nefes alıp her yeni günü yavaş ve emin adımlar ile geçirmek ve mümkün olduğunca aile ve arkadaşlardan destek alındığında normal yaşam fonksiyonlara dönme süresinin kısaldı bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

İlaç Etkileşimleri:
Tedaviye yeni başlamışken saçma sapan ilişkilere girmek, eski kocayı takip edip kıskanmak ve çocuklara sanki dünyanın sonu gelmiş gibi davranmak, onları eski eşe karşı kışkırtmak tedavi sürecini uzatarak, iyileştirmeyi geciktirir. Kriz anında sağlıklı yiyeceklere, dost kulağına, spora ve ruhsal dinginliğe sebep olacak dua, yoga ve seyahatlere başvurmak ile krizin etkileri azalacaktır. Suyun etkisi büyüktür. Sıkça hamama ve yüzmeye gitmek tedavinin sedatif etkilerini azaltacaktır. Çocuklar ile geçirilecek olan kaliteli ve eğlenceli aktiviteler ile tedavinin onların üzerindeki etki tamamen kaybolmaktadır. Tedaviye devam ederken, eski koca ile tatsız münakaşalardan korunun.

Dozu:
Karar verme ve emin olma aşamasından sonra, avukatın da tavsiyesi ile tek bir doz olarak hemen başlanmalıdır. Tek bir doz ile hayat yavaş yavaş normale dönecek ve mutlu tacizsiz ve şiddetsiz günlere kavuşulacaktır. Merak etmeyin, iyileşeceksiniz. 

4 yorum:

  1. uzun süreli evliliklerde iyileşmek için baya bir zaman lazım. bol bol arkadaş edinilmeli mutlaka. ama doğru dürüst arkadaşlar:))
    lütfen en kısa zamanda bir buluşma organize edebilir misin? bir türlü tanışamadık :((

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka organize edeceğiz Zeynep. Toparlanınca hemen haber vereceğim.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Uzun sureli evliliklerde bayagi zaman aliyor demissiniz. Ben kendimi cok iyi ve kurtulmus hissediyorum, sanki gucum yerine geldi. Umarim herkes icin bu boyle olur:) 3.5 yasinda ikizlerimin de belki bunda etkisi olmustur.degersiz birini dusunup vakit kaybedemem, daha coook yapacaklarim var:) guclu anne ve guclu kadinlariz biz....

    YanıtlaSil