21 Ocak 2014 Salı

Alo Vodafone... Şikayetimiz Var!

Geçen hafta bir bekar anne benim ile mail ile aşağıdaki hikayesini paylaştı. Oğlu için Vodafone'un bir paketini almak isteyen bu anne ne yazık ki hem kendisini hem de oğlunu etkileyen tatsız bir deneyim yaşamış. Kendi yazısı ile:
Malum gençler... telefon ve internet ellerinden düşmüyor, oğlum da daha hesaplı bulduğu için Vodafone hat almak istediğinden bahsetti. Cumartesi günü gittik Vodafone'a, tabii oğlum reşit olmadığından satıcı kızımız hattın benim adıma açılabileceğini ve oğlumun kullanıcı olarak tanımlanacağını ve böylece gençlere özel pek çok ayrıcalıktan onunda faydalanacağını söyledi. Tamam dedik ve nüfus cüzdanlarımızın fotokopilerini verdik. Satıcı kızımız yarım saat sürecek işlemler sırasında istersek çarşıdaki işlerimizi bitirip gelmemizi ve beklemeye gerek olmadığını belirtince, sözleşmeyi imzalayıp hattın da ödemesini yapıp çıktık oradan. Az sonra kızımız beni cep telefonumdan aradı ve aynen şöyle dedi: 'Siz eşinizden ayrı olduğunuz için, oğlunuzun nüfusa kayıtlı olduğu yer ve sizin nufus kayıt yeriniz tutmuyor bu yüzden oğlunuzu kullanıcı olarak tanımlayamıyorum ve ancak sizin adınıza hat verebiliyorum!'
Tabii, benim beynime kan sıçradı bir kere... 
Hemen Vodafone dükkanına geri gittik oğlumla birlikte ve sordum; "Bu nasıl bir uygulamadır. Yani ben boşandığım için oğlum diğer çocukların yararlandığı kampanyalardan, ayrıcalıklardan yararlanamayacak mı?" Satıcı kızımız umursamaz bir tavırla, "evet öyle" demez mi birde... 
Hatta kendisin de boşandığını ve bu yüzden kendi çocuğuna da hat satın alamadığını söyledi. Bende bunun üzerine kendisine, "Böyle bir hakarete maruz kalmak seni hiç üzmüyor mu?" diye sordum. Ama nafile, kendisi yaşadığının bir hakaret olduğunun bile farkında değildi. Tartışmanın ardından gelinen sonuç: Oğlumun Vodafone un gençler için yaptığı kampanyalardan yararlanmasını istiyorsam ancak babası oğluma bir hat satın alabilirmiş. Bende dedim ki, "Peki ya babası yoksa..." Ama tabii iş tartışmaya varacak ve bu arada oğlumunda morali çok bozuldu, uzatmadım, paramı geri alıp sözleşmemi yırttım. Bir de dükkandakilerin tavrı, "şikayetin varsa Vodafone'u ara" şeklindeydi. Sanki kendileri Vodafone için çalışmıyorlarmış gibi. 
Neyse, o günden beri içimdeki kızgınlığı tahmin edersiniz bir anne olarak. Yapılan hakarete mi kızayım yoksa oğlumun üzülmesine ve ikimizin aşağılanmasına mı. Paylaşmak istedim daha çok insan duysun ve tepki göstersin istiyorum
Not: Bu arada, Vodafone dükkanının hemen yanında (diğer GSM operatörü) aynı şekilde bir hat satın aldım oğluma. Sadece nüfus cüzdanındaki anne adı tutuyor mu diye baktılar o kadar.

Diğer GSM operatörün adını reklam olarak kabul edilir diye yazmadım ama eğer bir firma yapabiliyorsa, diğeri neden aynı işlemi yapamıyor merak ettim doğrusu. Sizin buna benzer deneyimleriniz oldu mu? 

2 yorum:

  1. merhaba mina.. bir telekom operatorunde yillarca calismis biri olarak tavsiyem mutlaka ama mutlaka sikayet edip yapilan bu haksizliga karsi hakkini aramandir. sen bilincli bir tuketici olarak hakkini aramalisin ki onlar da hatalarini gorup duzeltebilsin..gerekirse BTK ya bile sikayet edebilirsin ki web uzerinden bunu yapmak en fazla 5 dakikani alacaktir.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. :) Yorum için çok teşekkürler. Söz konusu bekar anne ile bu tavsiyeni paylaşacağım. Sevgiler.

    YanıtlaSil