18 Aralık 2013 Çarşamba

Alışmış Kudurmuştan Betermiş ve Sanal Arkadaşlık Örneği

Günlerden normal bir gündü, yani dün.
Telefonum çaldı, her zamanki gibi ama bir farkla...
Arayan eski koca.
Benden ne istedi.... sevgilisi gelecekmiş. Onu karşılamamı istedi benden. "Kız bilemez" dedi, "bulamaz yol yordam!"
Havaalanından alıp bir başka uçağa bindirmemi istedi. Taaa karşıdaki havaalanında.
Haydi o istedi tamam da... ben nasıl olur da bir an için "yapabilirim", kıza üzülüp, "yapmalıyım "diye düşündüm!!! Yılların alışkanlığı tabii, adamın kıçını topladım sonuçta 13 yıl, alıştım. O da bana toplatmaya alışmış... ne yapsın! Alışkanlıktan kurtulmak zor. 
Hayır sanki çok sakin, sevgi dolu, anlayışlı, dostane bir boşanmış çift örneğiyiz! Çok destek oluyor o bana çooookkk... Arkadaşız sanki biz! 
En sanal arkadaşlıkta benim eski kocamla aramızdaki arkadaşlık... o arkadaş olduğumuzu sanıyor ve bu yüzden benden kız arkadaşını alıp bırakmam gibi şeyler istiyor ve bu yüzden de oğlumuza kızı almaya geldiğimde "seni de görmeye geleceğim" diye söz verip gelmeyebiliyor... "Nihat amcanların işi çıktı, annem, bu akşam gelemeyecekler monopoli oynamaya" diyecekmişim gibi... arkadaşız ya biz.... 

13 yorum:

  1. Bu fazladan verici olmak ve hayır diyememek durumundan ben de zaman zaman muzdarip oluyorum, insanın sonradan kendine nasıl kızdığını da maalesef tecrübeyle sabittir, iyi bilirim. Karşı karşıya kaldığınız bu, bu (ne denir buna? Çok şey denir de neyse) tanımlanamaz davranışa da nasıl sinirlendiğimi anlatamam.
    Ayıp olmaz ise, bir kitap önermek isterim: Hayır Demeyi Bilmek. Zamanında okumuş ve bir parça (!) yararlanmıştım (Ünlemin Türkçe meali: malum insan kendini şıp diye değiştiremiyor). Yazarı Marie Haddou, İletişim'den çıkmış. Yolunuz kitapçıya düşerse bir göz atın, ilginizi çekebilir. Selamlar. Bilge

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne ayıbı, çok sevindim. Teşekkür ederim, ilk fırsatta alacağım. Beni anlamanız çok sevindim :))

      Sil
  2. daha dün konuşuyorduk arkadaşlarla ,erkekler eşlerine yıkıldıkça yıkılıyor ve bir süre sonra nasılsa yükümü çeken biri var diyerek kendi hayatını kolaylaştırıyor diye ...
    hakikaten biz kadınların yapısı genel olarak yüklenmeye,toparlamaya,hızlı olmaya ,iş halletmeye uygun yaradılmışız galiba :)
    hepimiz böyleyiz muhtemelen

    Kolaylıklar diliyorum ,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Kadın olarak unutuyoruz kendimizi değil mi :) Teşekkürler Duygu, sana da kolaylıklar ve kocaman sevgiler.

      Sil
  3. şaka gibi :) biz ne kadar modern!!! bir toplum olmuşuz da ben pek bi geri kalmışım gibi hissettim bi an!! ya bu adamın meşrebi pek geniş ya da pek saf ya garibim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya modernlikten olsa bi nebze, tamamen rahatlıktan :)

      Sil
  4. sevgilisini karşılamaya gittim deme sakın?

    YanıtlaSil
  5. Sevgili bekar anne, kızdım ben size. Ne olur mazur görün. Cinsini cibilliyetini mezhebini bilmem ama bu adam nasıl böyle aşağılık bir teklifte bulunur size yahu? Bu ne rahatlıktır? Siz de nasıl evet dersiniz? Karşıladınız mı bilmiyorum o daha feciiii. Siz cesur ve onurlu kadın, evladınızla birlikte tüm zorluklara karşı yeni ufuklara yelken açmadınız mı? Kadınlık onurunuzu çiğnetmeyin ne olur, yapmayın...Nilgün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yapmadım Nilgün ama teşekkürler destekleyici sözleriniz için.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Hayır... düşündüm ama yapmadım :)

      Sil
  7. Ben de erkegim ama bu kadar da rahatlik olmaz ne adammis yahu

    YanıtlaSil