19 Ağustos 2013 Pazartesi

Her Şey Düzelecek

Hata ettiğini kabul etmek öğrenmeye ve yeni deneyimlere açılan kapıdır. Hata ettiğini kabul etmek, hata etmemeye giden yoldur.
"Hata ettim" diyebildiğiniz anda dünya değişmeye başlar.
İnsansınız, hata edebilirsiniz. Olmayacak kişiye aşık olup, yaşamak istemediğiniz yaşamlar seçebilirsiniz. Olsun.
Çocuklarınıza kızıp, mutsuzluğunuzun içinde boğulup onların ihtiyaçlarını görememiş olabilirsiniz. Olabilir.
Önemli olan hata ettiğini kabullenmek. Tek taraflı olmadığını anlamak. "Evet! Bu insan böyle ama ben de hata ettim" diyebilmek.
Kibirlilik niye, "elalem ne der" korkusu niye. 
"Hata ettim" demek zor değil aslında.
Ben ettim. Hata ettim valla!
E bende insanım, sen de. Hiç birimiz mükemmel değiliz.
Öyleyse...
Hata ettik, haydi düzeltelim... çok geç olmadan.

2 yorum:

  1. kendini aşırı yargılıyorsun.. yaşananlar her zaman hesaba kitaba uymuyor, seçimlerin yapılma aşamasında yaşanan düşünceler, duygular unutulup gidiliyor.. zaman geçtikten sonra doğru kişiler, seçimler yanlış gibi geliyor...oysa o zamanın doğrusu o idi, bu zamanın ise değil...aslında doğru ya da hata/yanlış da yok, uygunluk/uyum ya da tersi var. ders almayı da unutmadan yaşamana ve keyfine bak..

    YanıtlaSil