2 Temmuz 2013 Salı

Sağlıklı Olma Yolunda Bekar Anne

Taşındığımdan bu yana yazmayı çok özledim. Anlatacak çok şey var. Bir bekar anne olarak birinci kural olan yardım almayı kabul etmeyi ve herşeyi kendi planıma göre değil, sırası ile yapmayı öğrendim. Dostlarımın yardımı ile evi kurdum, yerleştim. Bir iki ufak tefeği (perde, bana yatak, tüp) gibi eksiklikler haricinde bir eksiğim kalmadı şükürler olsun. İşime de alışıyorum. İnsanların, insanlara değer verdiği; "artık çalıştığın yeter, evine git" dediği bir yerde çalışacak kadar şanslı bir insanım, şükürler olsun. Geldiğimden beri İstanbul'a, her şeyi şaşkınlıkla karşılayıp, sevinçle şükür ediyorum. Boşandığım (aldatıldığım) dan bu yana ilk defa kendimi buldum burada. Tek eksiğim oğlumun hala annemin yanında olması, özlüyorum keratayı ama beyefendi beni pek özlemişe benzemiyor! Henüz dönesi yok eve. Bazen panikliyorum, sevmiyor burayı, asla dönmeyi istemeyecek diye ama artık endişelerimi kovalayıp "olursa o zaman düşünürüm" diyecek kadar sağlıklı bir ruh halindeyim.
Sağlıklı ruh hali dedim de, aklıma eski koca geldi. Malumatınız kendisi sağlıklı bir ruh halinde değildi zaten; iyice pörtledi geçenlerde!
Oğlum annemin yanında kaldığı süreç içerisinde yanına telefonunu almadığı için babası ile görüşmedi. Çok da istek beyan etmedi. Geçen hafta iş yerinde eski koca beni 2 kere ısrarla arayınca telefona baktım. Oğlum ile konuşmak istediğini söyledi, bende telefonu yanında olmadığı için, taşınmada kutulardan birinde kaldığı için bunun ancak dönüşünde mümkün olacağını söyledim. Bu durumu hiç de hoş olmayan bir tavırla karşıladığı gibi bana bağırıp çağırıp, kendisinin güvenini sarsmamam gerektiğini (!) söyledi bana. Dahası ailemin nasıl olur da, efendim, onu oğlu ile görüştürmediğini, delirip insanlara (aileme) zarar verebileceğini ilan etti. Bende elimden geldiğince sakin bir tonla, öyle bir şey olmadığını, paranoyalarını sakinleştirmesi gerektiğini açıkladım ama nafile!
Ertesi gün oğlum babasını aradı fakat anladığım kadarıyla baba telefonda pek ilgisiz davranmış, bir iki standart soru haricinde bir şey sormamış! Mesele yine eski kocanın kontrol edemediği ve kendi dünyasına uymayan şartlara karşı bencilce verdiği tepki idi.
Bu tartışma, ki uzun uzun detaylarını yazamayacak kadar üzücü benim için, beni bir hayli sarstı! Oğluma karşı duyduğum özlemi de pekiştirdi! Nedense yanımda değilken ne onun ne de kendimin güvende olduğunu hissetmiyorum! Belki eski bir alışkanlık, belki de böyle saçma tehditleri savuşturacak kadar güçlenemedim, belki de ben buyum, böyle bir insanım! Bilemiyorum.
Oğlumun babası ile görüşmesini asla engel olmayacağım, bu bir gerçek ama tehditkar konuşmaları beni kendisinden daha da çok soğutuyor! Baş edeceğiz... üçümüz için yeni bir hayat bu...buna da alışacağız!

5 yorum:

  1. Canım benim alışacaksınız, senden haber almak iyi oldu merak ediyordum. İşinden memnun olmana sevindim, işindeki mutluluk özel hayatını da kolaylaştıracak.

    YanıtlaSil
  2. Allah her daim yanınızda olsun.. O olursa dünya karşı dursa ne yazar değil ki eski koca.. peah!

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle işinden dolayı çok sevindim. Fadiş`e katılıyorum, bence bu özel hayatına da güzel yansır.
    Eski koca gene şaşırtmamış belli ki. Sen güçlü olduğun sürece çok da meşgul etme kafanı bence, değiştiremeyeceğin bir şey çünkü. Oğlunla ilişkini sağlam tut, o da sana güç verecektir diye düşünüyorum.
    Takdir ediyorum seni, tüm bu yaşadıkların hiç kolay değil. Herkesin üstesinden gelebileceği şeyler değil.

    YanıtlaSil
  4. merhaba, ben geldim:)
    yeni şehir kesinlikle doğru karar! tebrik ederim. aynı şehirde olunca garip bir bağ ve iletişim hali hep oluyor. artık cook daha rahat olduğunu göreceksin ilerleyen günlerde.
    senin adına çok sevindim.
    radikal kararlar ve adımlar attım ben de. daha sonra yazacağım.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ben de geri geldim! Yazdıklarını geriye dönüp zamanla okuyacağım. Şimdilik iyi olduğun, yeni yerine yerleştiğin ve yeni işine başladığın haberlerini aldığıma sevindim canım. Geri kalan her şey iyi olacak, sabret. Öpüyorum :*

    YanıtlaSil