24 Nisan 2013 Çarşamba

Modelleme

Dün aramızda geçen bir konuşma:
Oğlum (gülerek): Anne; babam, ben ve kız arkadaşı yemek yiyordu. Kız arkadaşı konuşup duruyordu babam da sinirlendi "sus da yemeğini ye" diye bağırdı.
Ben ('önemli bir hayat dersi verme fırsatıdır' ciddiyeti ile): Çok ayıp ve bence komik değil. Hiç bir insan bir diğerine böyle davranır mı? Hiç bir erkek bir kadına böyle davranır mı? Babanın kafası dalgındır yoksa o da öyle davranmak istemez! Kız da üzülmüştür, kırılmıştır eminim baban gönlünü almıştır.
Oğlum (Bu yeni veriyi beynine işlediğini göstererek): HIIIııııı! Tamam anne.
***********
Kötülemeden adamı, sinirlenmeden ve kırmadan; oğluma onun davranışlarını örnek almamasını nasıl öğretirim bilmiyorum. Baba sonuçta!

6 yorum:

  1. helal olsun sana be canım..

    YanıtlaSil
  2. Doğru yoldasın. Aynen böyle davranarak, onun davranışlarından "doğru ve pozitif" örnekler vererek. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  3. Kendimi dusundumde ben ne cevap verirdim diye deli annenin de dedigi gibi helal olsun sana diyorum. Bu davranısinla ogluna cok guzel ornek olmussun.Ayrica gecmisler olsun. Umarim iyidir simdi bikacgundur yazmiyordun bende meraktaydim rahatsiz etmek istemedigimden mesajda atmiyorum.Sevgilerrrr elif

    YanıtlaSil
  4. Canım arkadaşım kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  5. Seni okudukça oturduğum yerden ben sinirleniyorum!
    Ne çok sorumluluk var üzerinde.
    Acaba aynı şeyi tam tersten düşünürsek, eski koca senin için bunu yapar mıydı?

    YanıtlaSil
  6. gerçekten helal sana senin gibi olabilirmiydim bilemiyorum

    YanıtlaSil