18 Nisan 2013 Perşembe

Karar

Vallahi de yoruldum billahi de.
Karar vermekten, soru sormaktan yoruldum....
Akşam yemeğinde tavuk mu köfte mi? Pazara cumartesi mi gidilsin, pazar mı? Bu şirkette çalışmaya devam etmelimiyim, değiştirmelimiyim? Bu şehirde yaşamalımıyız, taşınmalımıyız? Yatma saati 21:00 mi, 21:30 mu? Akşam saatinde bahçe de oynamalı mı, oynamamalı mı? Önce ödev mi, oyun mu? Doğum günü nerede yapılmalı? Yeni okul kıyafeti alayım mı, beklesin mi? Aaa... Okul? Okulu ne yapacağız? Devlet okulu mu yoksa özel mi? E para yok, burs sınavına girsin mi yoksa başarısız olursa çok etkilenebileceği için girmesin mi? Hangi müzik aletini çalsın? Resim yapması için zorlayayım mı, bırakıverdi bir anda? Günde kaç saat bilgisayar oynayabilir, ya TV? O dizi uygun mu yaşına? Çamaşır makinesi bozuldu, şimdi mi değiştireyim, taşınınca mı? Taşınmak mı? Ev... evi ne yapsam, satıp 8 yıllık borcunu mu mu kapatsam yoksa kiraya mı versem? Eski koca parasını isteyip duruyor, evi versem de kurtulsam mı, savaşsam mı? Oğluma ev bırakmak çok mu gerekli? Annemler bize iyi bir eğitim verdiler, hiç maddi değeri olan bir şeyim olmadı, bende oğluma illa bir şeyler bırakmak için bu adam ile savaşsam mı, verip de kurtulsam mı? Yaz geliyor, çocuğa üst baş almak lazım, bisikler de istiyor. Hangisini önce alsam? Kıyafet lazım. Önce ona mı alsam, kendime mi? Hangimiz daha uzun idare ederiz? İş görüşmesine hangi pantolonu giysem? İlla topuklu şart mı? Beyaz gömlek mi, açık mavi mi? Küçük çanta çok mu ciddiyetsiz gösterir? Saçımı toplarsam çok mu sert görünürüm? Çok kilo aldım, o tencerenin dibindeki yemeği yesem mi, yemesem mi? Dökmek istemiyorum, 3. günü ama bozulacak! Mutfağım çok mu kirlendi? Oğlumun odası felaket halde, yine söylersem surat asacak, karışmazsam toz yumakları hasta edecek! Temizliği yine kendim yapıp belimin ve boynumun tutulmasını göze mi alsam, taşınma bütçesinden verip temizletsem mi evi bu sefer? Temizlik ne ya...ben hangi işi yapacağım esas mesele o? Hangi sektör? Seçme şansım olacak mı? Piyasa da kötü... Oğluma nasıl vakit ayıracağım? Güvende olacak mı? Hastalanırsa, Allah korusun, kim yardım edecek? Yeni patronum anlayışlı biri mi olacak, sert ve sinirli mi? Kendimi geliştirme şansım olacak mı? Oğlumun dönem projesine ne zaman başlasak? Bırakayım kendi yapsın mı, ben hatırlatayım mı? Bu çocuk kaç yaşında otobüse tek başına binebilir? Bunları düşünmek için erken mi? v.s, v.s., v.s...
Yorucu çok. Tek başına tüm kararları almaya çalışmak çok yorucu. Uykusuz kalıyorum çoğunlukla, gerginim biraz bu yüzden. Bazen de en ufak sorulara cevap veremez, en basit kararları alamaz oldum. Mesela saçımın kesilmesi gerekiyor, paspallık ötesi bir haldeyim, pazartesi iş görüşmesi var. Nen ile gideceğiz bugün kuaföre, 6 aydan sonra ilk defa. Çocuk gelecek mi, kocama bırakalım mı diye sordu, cevap veremedim. Bilmem ki? Gelmemeli sonuçta ne işi var kadın kuaföründe ama bilmiyorum işte, bunu düşünmek istemiyorum!
Fakat; karar vermek özgürlüktür. Şükürler olsun ki seçim yapma özgürlüğüm var. İnşallah hayırlı kararlar veririm de; bir de işin ucunda rezil olmak var! Gitti de yapamadı dedirtmem!

6 yorum:

  1. yaparsın sen yaparsın.. neleri yapmışsın bunca zaman... yüreğini ferah tut, olumsuz düşünme..en önemlisi sevmek unutma, yeni yerini, yeni işini sev, kendinden ödün verme ama patronu da sev.sevdikten sonra hepsinden keyif alırsın yüklerin azalır. iş dediğin nedir? yapanın boynuzu kulağı mı var.. iyi olacak herşey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Buya, senin yorumlarını dört gözle bekliyorum her seferin çok şımartıyorsun beni yaw :))
      Sevgiler.

      Sil
  2. Minacım arkadaşım bilesin yanındayız, belki sadece sanal olarak görüştük ama inşallah yüz yüze de görüşeceğiz, ben yanındayım, istediğin dilediğin her şey olacak inşallah. İş görüşmesinde iyi bir sonuç almanı dilerim, İzmir yolu görünüyor mu acaba? Beni haberdar et olur mu? Her şey gönlünce olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fadişim İzmire de bakıyorum ama iş konusunda sıkıntılı orası. Sana mail yazacağım. Çok teşekkür ederim, yakında görüşürüz inşallah. Yazın uğramaya çalışacağım. Sevgiler xx

      Sil
  3. Önce derin bir soluk al, azıcık kafanın içini rahatlatmaya çalış. Küçük de olsa, büyük de olsa; en uygun kararları vereceksin korkma. Her şey senin düşünmene bile gerek kalmadan mükemmel olacak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya... güzel Derya. İnşallah senin için de herşey bir an önce düzene girer.

      Sil