15 Mart 2013 Cuma

Ve Çocuk Okuldan Kaçar: Bekar Anne'nin Dramatik Tepkisi

Tamam kabul ediyorum. Yine bir dramatik tepki gösterdim. Tam anlamıyla kaçmadı. Olay şöyle gelişmiş:
Servis ile evden alınan oğlum, okul'a vardığında henüz zil çalmadığından arkadaşları ile kırtasiye'ye gidip alışveriş yapmış. Aldığı da küçük plastik bir kutu içerinde vıcık vıcık bir jel ve o jel'in içinde gömülmüş plastik bir göz.
Oldu olası oğlum çok sever vıcık vıcık şeyleri, biyolojiyi, kimyayı, canavarlar. Küçükken yemeklerini "bu dinazor sümüğü, bu da kertenkele gözü" diye yerdi. Alışverişine şaşırmadım. 
Ben okulda olması gereken zamanda kırtasiyeye gitmesine kızdım.
Tamam, kırtasiye hemen okulun yanında. Doğru.
Evet çocuk dersi kırmadı, ama lütfen bu haytalıklar böyle başlar. 
Efendim; babası da böyleymiş küçükken. Okuldan kaçmalar filan. Annesi'nin en fazla okul duvarının öte tarafına atlamış köşe de sigara içmiştir. Bu yani. O da havalı olacağız ya, sınıfın en küçüğüyüm işte yetişkin gibi davranacağım... aman neyse canım konu ben değilim! Sigara da sağlığa zararlı ayrıca (not: boy uzamasını durdurur dediler; yalanmış).
Çocuk, benden izin almadan kırtasiyeye gitmiş. Bu ne cüret!
Sakin davrandım ama, gurur duyalım benimle lütfen!
"Oğlum" dedim, en sakin ses tonumla. "Okul saatinde başka bir yerde olmaman gerekiyor biliyorsun!"
"Ama anne," diye başladı, "hah" dedim kendi kendime "AMA ile başlayan cümle." "Daha zil çalmamıştı ki!" diye savunmasını sundu oğlum.
"Tamam haklısın ama sen servis'e bindiğiiiiiin ANdA benim için okuldasın!" diye açıkladım en dramatik ses tonumla. Yeterli olmayacaktı tabii.
"Bak oğlum," diye devam ettim "ben sana izin vermeyen bir anne değilim ama eğer bir yere gideceksen bana haber ver de git. Bu okulun karşısındaki kırtasiye bile olsa." Sonra klasik anne hareketim; dünyada yavrumu çepeçevreleyen bin bir türlü tehdidi dile getirmek. En ciddi ses tonumla; "Şimdi başına bir şey gelse, haberimiz olmaz seni okulda bilirim, bilmem ki kırtasiye'ye filan gittiğini, değil mi! Haber ver öyle git" diye tekrarladım, "Allahım aklına kazınsın bu dediklerim" diye içimden dua ederek.
Söz verdi, haber verecek. Büyüyor tabii, normal böyle şeyler, isteyecek arkadaşları ile gezmeyi yakında biliyorum. Babası da böyle bunun tutamamışlar küçükken, hep kaçmış canım okuldan. Ama ben bilinçliyim ya, dedektif ile takip ettireceğim... yok, şaka şaka. Haber vermesi gerektiğini öğreteceğim, saatli gidip gelmesini bir de derslerinin çok önemli olduğunu!

8 yorum:

  1. Ah canım benimçok haklısın aslında. Eminim sen nedenini anlattığında birinci seferde anlamasa bile en geç ikinci seferde anlayacaktır. Sadece haberinin olmasını istediğini söylemen çok iyi olmuş.

    Dedektif fikri çok iyiymiş ama! :))
    Öpücükler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) insan devamlı izleyemiyor çocuklar büyüdükçe, dedektif, takip cihazı, kamera, odayı karıştırma faaliyetlerini arttıracağım :))
      xx

      Sil
    2. Oğlana çaktırmadan yap ;)

      Sil
  2. Böyle böyle büyüyecekler ve öğrenecekler.
    Peer Ole bebekken doktoru demişti ki uyumayı bile öğreteceksiniz. Ne zaman gündüz, ne zaman gece öğrenmeli demişti. Bizim çok basit gibi gördüğümüz günlük eylemler bile onlar için yeni.
    O kadar çok şey öğrenmeleri gerekiyor ki. Biz de öyleydik ve hatalarımızla büyüdük. Yeter ki onların da yanında doğruyu gösteren, açıklayan anneleri olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısın ama çok yanlış ellerde çok yanlış kullanılacak bir bilgi bu. Kız çocuklarının önemli olduğunu anlatan bir video geldi aklıma:
      http://www.youtube.com/watch?v=HpjuSKJ_h7Y
      Teşekkürler Semi :)

      Sil
    2. Videoyu kız çocuğu olan dostlarla paylaştım:)
      Teşekkürler:)

      Sil
  3. Çok tatlısın:) ve çok haklısın.. ayrıca bizim oğlanlar benziyor mu ne birbirine.. vıcık vıcık şeylere delice bir merak ve istek var bizimkinde de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz şimdi Boraks arıyoruz. Meğer boraks ile vıcık vıcık şeyler evde de yapılabiliyormuş. İnşallah bu bilim merakları hep devam eder!
      :))

      Sil