8 Mart 2013 Cuma

Kadın Olmak - Bir Bekar Anne Yorumu

Dün oğlum bana "Anne kadınlar günün kutlu olsun" dedi. Ben de "Hem bir gün erken hem de kuru kuru olmaz, yarın hatırla, çiçek veya resim ile gel!" dedim. Gaddar mıyım, hayır efendim. Özenli olması gerektiğini öğretiyorum, ne o öyle toplu atılan SMS mesajı gibi kutlama mı olurmuş. Diğer bir yandan kendimle çelişiyorum çünkü bence çok da abartılmamalı kadınlar günü. Zaten bir özel günümüz var diye geri kalan her gün bizim değilmiş mesajı veriyor ki bu durum hiç hoşuma gitmiyor. Daha hala 8 Mart'ın Dünyada Kadınların erkeklerin nezdinde ders çıkaracak nitelikte bir etkisi olduğunu görmedim. Farkındalık mı? Siz gördünüz mü 8 Mart'tan etkilenip "Ben bugün kadının önemli olduğunu öğrendim, artık söz vallah billah dövmeyeceğim, aldatmayacağım" diyen erkek? Bir gün kadınların, geri kalan her gün erkeklerin, az ile yetinebiliyor kadınlar v.b. mesajlarının verilmesine sebep oluyor bence. Çocukluğumdan hatırladığım reklamlardaki kocası gazete kuponu ile tabak takımı almış olan kadının mutluluğu gibi, veya deterjanı lekeyi çıkarmıyor diye yüzü asılan kadın gibi - kadını tek tanımlayan şey mutfak, moda ve "özel" günleriymiş gibi. 
Ne bileyim çalışan kadınlar günü olsun, tatil versin işyerleri. Evde çocuk bakan anneler günü olsun, devlet bir günlüğüne bakıcı versin kadın çıksın dolaşsın, eve geldiğinde yemek ve temizlik yapılmış, çocuklar yıkanmış ve uyutulmuş olsun, efendime söyleyeyim patrondan tantana yemekten bıkmış işçi günü olsun bir vadiye götürülsün orada bağırsın çağırsın stresini atsın. Bakın böyle kadınlar günü diyince "tamam durun bu gün bir takılsınlar da kafalarına göre, yarın bakarız çarelerine" mesajı veriyor inanın. Hatta bu sene 8 Martta kutaldık ya kadınlar günü, seneye 23 Nisanda kutlayalım sonraki sene 21 Aralıkta. Böylece kafalar karışır, ne zaman neyi yapacağımız belli olmaz, hep böyle bir tedirginlik "ya bugünmuydu kadınlar günü" "yok abi geçen sene nisanda kutlamadık mı" "bilmiyorum ki, biz en iyisi bugün de saygılı olalım başımız belaya girmesin" vs diyaloglar olur, ne güzel olur! Zaman için de hep kadın illa kadın olduğumuz durumuna alışır insanlar!
Bence biz hergün kutlayalım kadınlığımızı ama herşeyden evvel bizi tanımlayan cinsimiz değil, insanlığımız olsun!
Aaaa...evet, tabii bizler istersek minik, mucizevi insanlar yapabiliyoruz ama onun günü başka :))

4 yorum:

  1. Tespitler, talepler, "erkek çocuk annesi" yaklaşımı .....
    Soluksuz ve son noktasına kadar süper :))
    "Kadınlar" günümüz kutlu olsun :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler efendim :)) Okumanız beni çok mutlu ediyor :))

      Sil