4 Mart 2013 Pazartesi

Bahar Yangını

Çok isterdim çevremde gördüğüm güzelliklerin fotoğraflarını çekip koymayı buraya ama ne yazık ki yapamıyorum. Çok bariz bir şekilde ben olduğumu anlatan hikayeler yazdım ya buraya, direkt mekan-insan ilişkilendirmesi ile başıma nice bela açabilirim.
Ama var ya, bahar geldi ya... güneş açtı, havalar ısındı ya, denizin kokusu yükselmeye başladı, geçen yaz ortası bana güle güle diyen kuş bu sabah penceremde cıvıldadı ya, fotoğraflayıp buraya koyamıyorum diye içim içimi yiyor. 
Bir heyecan var içimde anlatamam. Yepyeni başlangıçlara mizansen olacak bu bahar bize. Bir özlem var içimde anlatamam. Oğlumun bebekliğini çok özlüyorum. Sanki elimden kayıp gidiyor çocukluğu. Bu özlemi derinden hissederken, kayıp olan bebeklik fotoğraflarından bir kaçını buldum dün gece. Gencecik bir anneymişim 23'ümde. Ay bir de şişko. 
Ne kadar mutluymuşuz babası ile yan yana üç kişilik ailemizin fotoğraflarını çektirmişiz. Fotoğrafları gören oğlum "babama da söyleyecekmisin bulduğunu" dedi. İçimden gelmedi söylemek. O kadar kırdı ki o adam beni, istemedim görmesini. Sonra da üzüldüm onun için. Geçmişte ne kadar mutlu olduğumuzu görünce, bugün üzülsün istemedim. Yaptığı hatalar, beni ve oğlumuzu hırpalaması, kendi hayatını darmadağan etmesine rağmen görüp de üzülsün, kayıplarına ağlasın istemedim. Yapamazdım. Ne de olsa geçmişimiz var o kadar hayal kurmuşluğumuz var. Canı acısın istemedim. "Çekerim ona da bir cd" dedim ama oğluma. Cevapsız bırakmak istemedim. Çocuk sonuçta kendisi için annesi ile babasının bir arada onun yanında durduğunu bilmek istiyor. Hakkı var. Bilmez ki babasının önceliklerinin farklı olduğunu. Acısının, kayıplarının hayatını değiştirmesine, ders çıkarmasına, daha iyi biri olmasına yetmediğini bilmez ki daha!
Bugün gelen bahar da biraz dün geceki hislerim gibi. Geçmişte, kış'ta, sıkışmış ama geleceğe yani yaz'ı bekleyen bir ferahlama hali gibi. Ne andırıyor ne onduruyor ama vadettiği sıcaklık yani umutlar heyecan veriyor. Kaybettiğim her bebeklik fotoğrafı için, parlak ve mutlu bir yaz anısı yaratmak için adım atacağım oğlum ile. Asla kayıp olmayacak bir yaz olacak bundan sonra benim ile geçireceği hayatı
İnşallah fotoğrafların kalanını da bulurum, en acı maddi kaybımdır. Her aklıma geldiğinde ağlarım ama şükür ki oğlum sağlıklı ve benim yanımda... şükürler olsun.

12 yorum:

  1. Çek fotoğrafları bana mail at güzelim, içinde kalmasın :*

    Benim de sadece bir tane bebeklik fotoğrafım var. Eski fotoğraflara bakarken hüzünlenme ama. O zamanlardan bu zamana elbette olumlu değişimler ve gelişimler de olmuştur. O küçüçük bebek, şimdi genç bir adam olarak karşında! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa yollayım valla, hem belki bu yaz gezmeye de gelirsiniz, iştahınızı açar belki :))

      Sil
  2. yazilarinizi bir solukta okudum bu kadar icten ifadeleriniz icin sizi tebrik etmek isterim dilerim hayat' bundan sonra yormasin sizi... yolunuz her daim acik ve aydinlik olsun huzurla kalin) vildan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Vildan :) Çok mutlu ettin beni. Hayat hiç birimizi hiç bir zaman yormasın inşallah, zor sınavlar vermesin ve hep doğru, dürüst, nazik ve iyi insanlar çıksın karşımıza :)) Sevgiler.

      Sil
  3. Ben de okurken derin bir "keşke" dedim.
    Falnama gibi düşünüyorum, çek fotoğrafları gönder bana:)
    Bebeklik hep özleniyor ve büyüdükçe daha çok özleyeceğiz orası kesin.
    Aman onlara bir şey olmasın da özleyelim gene de, nasıl olsa arada sırada ziyaretimize de gelirler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla yemin ederim geçen pazarda domatesçinin yanında durdum çekeyim de Semi'ye yollayım dedim - yeşili, kırmızısı bir sürü domates vardı :) sonra ellerim doluydu üşendim :))
      Gelirmş ziyarete paşam, çamaşırlarını yıkayacakmışım :))

      Sil
  4. Canım benim, eski fotoğraflar bana hüzün verir genelde, özlem duyuyorum nede olsa o günlere, tatlı günlere ama şimdi senin de farkında olduğun gibi anın değerini bilmek var, anı kaçırmamak lazım değil mi? İkiniz de çok tatlısınız ben biliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim efendim, utandırıyorsunuz bizi :))
      Anı yaşıyoruz evet. Bomba gibiyiz şu AN! :)) Sevgiler xx

      Sil
  5. şükürler olsunn Mina..
    yazılarını okumak çok güzel ama artık fotoğrafda bekliyoruz senden ,oğlunun,senin, senin gözünden baharın gelişini eminim fotoğraftada çok iyisindir..
    Kaybeden biz değiliz ben buna inanıyorum..Kaybedenlerin kimler olduğu öyle belli ki içim çok rahat benimde kafam artık çok dingin.
    oğluşunla çok güzel bir hayatınız olsun inşALLAH..sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydınnnn :) Yok fotoğraf konusunda kötüyüm, bildiğin beceriksiz :)) Çocuğun aslında bebeklik fotolarının az olmasının sebebi de var... ne kadar yakın plan göz burun varsa hepsi bende :))
      Allah hepimize çocuklarımız, ailelerimiz ve sevdiklerimiz ile mutlu günler nasip etsin. O kızı öp benim için annesi, o süslü hallerinin fotoğraflarına keyifle bakıyorum ben :))

      Sil
  6. Mina güneş çıktı:)
    duygular düşünceleri takip eder!
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneşimden kaaaç, güneşimdeeen kaaaaaaççç diyelim mi beraber S :)))
      Sevgiler.

      Sil