21 Şubat 2013 Perşembe

Evlimisin, Bekarmısın?

Bilirsiniz, doktor'a gittiğinizde ilk önce temel soruları sorarlar: "Şikayetiniz neydi?", "Kaç yaşındasınız?", "Evlimisiniz, bekarmısınız?".
Son soruya haliyle cevabım "bekarım" oluyor. 
Sonra bekliyorum...
Doktordan ses çıkmıyor, not alıyor.
"Ama 10 yaşında oğlum var" diyorum. 
Bu arada; devamlı kullandığım ilaç var mı, daha önce ciddi bir ameliyat veya hastalık geçirdim mi, aile de ne hastalıklar var sorulmuyor! Evlimisin, bekarmısın? Beni ve 33 yıllık sağlık geçmişimi tanımlayacak olan tek bilgi bu sanki; medeni halim! Belki manik depresifim, lityum kullanıyorum. Belki cinsiyet değiştirdim! Evlimisin, bekarmısın!!
Bu sadece jinekoloji uzmanında değil, ürolog, genel cerrah ve en son da endokrinolog'da da aynı şekilde oldu.
Yahu kadın değilmiyim ben. E 16 yaşında gibi de durmuyorum (keşke ama). Sorsanıza çocuğun var mı, hamile olma ihtimalin var mı diye doğrudan. Neden medeni halimi soruyorsun doktor. Kibar olacağım diye bana ekstra açıklama yapmak zorunda bırakıyorsun.
Soracağım ama bir daha doktoruma gittiğimde. Evli, bekar sorusu niye. Hangi çağ da yaşıyoruz efendim, insanlar beraber yaşıyor artık evlenmeden çocuk yapıyor diye düşündüğümden, savunacağımdan değil. Ben huzursuz oluyorum zaten fiziksel özelime buz gibi steteskop, iğne ve lastik eldivenleri ile müdahele edecek olan bu çok özel meslek sahibi saygıdeğer insanlara ayrıca sebepsiz yere (medeni) özelimi de açıklamak zorunda kalmaktan.
Sonraki yorum...
"Hmm. Söyledikleriniz stres kaynaklı olabilir!"
Neden? Mutlu bir (bekar) anne görmek çok mu zor. Hayır efendim fiziksel bir problemim var yardım edin.
Cevabım "Hayır, ben stres kaynaklı rahatsızlıklar geçirdim. Bu farklı bir durum. Şu anda depresyonda olmam için hiç bir sebep yok ama kendimi fiziksel olarak iyi hissetmiyorum."
Mutluyum efendim, lütfen işinizi yapınız!
Testler, testler.
"Evet. B vitamininiz düşük. Birde hormonlarınız."
Ya doktor... gereksiz bu kadar konuşma yapmamalıydık.
Fiziksel sorun olmasaydı da öyle sorsaydın medeni halimi, depresyonumu. Oradan da yollasaydın psikolog'a.
Ben mi aptalım da anlamıyorum. Ya da B12 düşük de ondan mı çok alınganım! 
...
Ayrıca boşandığımdan beri çok daha medeni bir haldeyim efendim!

4 yorum:

  1. amanın nasıl hislere tercüman bir yazı bayıldım :)

    YanıtlaSil
  2. :)) Söyleyecek söz bulamadım, çok haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen, buradan bakmamıştım hiç...

      Sil