24 Ocak 2013 Perşembe

(Geleceğe) Mektup II

Sevgili Oğlum,
Eat your vegetables. Don't play with matches. Finish your homework. RESPECT WOMEN.
(Sebzelerini ye. Kibrit ile oynama. Ödevini bitir. Kadınlara karşı saygılı ol)
Sana nicedir yazmak istiyordum bu konuda. Bir türlü kelimeleri toparlayamadım, araya başka işler girdi. Sonra geçen gün birşey oldu ve bana bir işaret verdi. Vakti gelmiştir artık diye düşünüyorum. Annelik işte. Öğütlerde bulunmadan rahat edemiyoruz sanırım ama, güzel oğlum, bu konu önemli.
Bilirsin. Seni çok severim. Hep söylüyorum, sadece oğlum olduğun için değil; olduğun kişi için de seni çok seviyorum. Akıllısın, espirilisin, temiz bir yüreğin, iyi niyetin var. Fakat, çok büyük bir eksiklik var hayatında: sana kadınlara nasıl davranman gerekeceğini gösteren bir erkek yok ne yazık ki. Ne baban ne de dedelerin sana iyi örnek olamayacaklar. Onlardan nefret et diye söylemiyorum bak bunları, netice de herkes hata yapar ama onların hatasından ders çıkarmalıyız. Babaların günahlarını oğullar öder derler. Sana bunun olmasını istemem. Bak yanlız kaldı dedenler de baban da! Ne yazık ki çocukları da eşleri de yanlarında değiller. Bunun sebebi ne biliyormusun? Kadınlarına, çocuklarına davranışları! Erkekiz biz dediler her türlü yanlış davranışı hak gördüler kendilerine ne yazık ki!
Bak oğlum, unutma: karşına kim çıkarsa çıksın, önce insan olduğunu fark et karşındakinin. Sen nasıl mutlu olabiliyorsan, üzülüyorsan, canın acıyabiliyorsa, heycanlanıyorsan, korkuyorsan; başkaları da aynı şekilde bu duyguların hepsini yaşayabiliyor. İster kadın olsun, ister erkek; Allahın yarattığı tüm kulların iyisiyle kötüsüyle hataları, hayalleri, ümitleri var. 
Ama sana bir erkek olarak başka başka sorumluluklar biniyor. Bana da kadın olarak. Ben nasıl baba olamıyorsam, sen de anne olamazsın. Etrafında sana, sen büyüdükçe, erkek olman ile ilgili bir çok şey anlatan insanlar olacak. Sana "ağlama erkeksin" de denilecek, "erkek adam güçlü olur" da. Evet, genelde toplum tarafından hoş karşılanmaz mıymıntı bir erkek ama inan mıymıntı ve huysuz bir kız da toplum tarafından sevilmez. Duygularını onları anlayabilecek insanlar ile paylaşmanı tavsiye ederim. İnsanoğlu karmaşıktır. Bazen, bazı insanlar senin duygusallığını sana karşı kullanabilirler. Ben kız olduğum için benim ağlamam normal de senin ağlaman anormal mi? Yok hayır. Bende istemiyorum her üzüldüğümde her yerde ağlamayı ama farkettim ki bu beni zayıf gösteriyor. Senin için de aynısı geçerli. 
Haberlerde çok duyuyoruz, okuyoruz. Eşlerini, eski eşlerini, çocuklarını döven babaları, erkekleri. Unutma hiç bir insan'a, hele hele bir kadın'a el kaldırılmaz. Biri sana saldırırsa, o zaman işin yüzü değişir. Sen sabırlı ol güçlü ol. Kuvvetini önce aklın ile yönet. Hele hele senden kuvvetsiz bir insana vurmak çok büyük günah. Gerçek bir erkek, güçlü bir insan; kızgınlığını kontrol edebilmelidir. Seni üzecek her olay karşısında kızarsan, yavaş yavaş sinirin içini eritir. Belki bir gün bir kız arkadaşın seni çok üzecek, damarına basacak. Sen asla ama asla el kaldırma. Bu seni daha güçlü bir erkek yapmaz, zayıf bir insan yapar unutma. Ne kadın ne de erkek, kimse ile problemini şiddet ile çözemezsin. Sen akıllı bir insansın, sınırlarını iyi belirle ama ezdirme de kendini.
Büyüdün artık. Sana anlatmıştım daha küçükken kuşlar, böcekler hikayesini. Bebeklerin nereden geldiğini yani. Zaman gelecek kız arkadaşların olacak. Bazen yenileceksin hormonlarına. Ama yine unutma, arzularını sevgi ile birleştirdiğinde sen gerçek bir insan olursun. Sakın bir kıza, sırf hormonlarına yenildiğin için, onu sevdiğini söyleme. Sakın bir kıza sadece canın öyle olsun istiyor diye oyalama. Duygularından emin ol. Bedenini aklınla yönet. Rica ederim saçmalama. Koca adam dinlemem alırım ayağımın altına! 
Canım benim. Görüyorsun işte beni. Hep açık davrandım sana. İnsanların davranışlarını, bunların nasıl bana ve çevremdeki başka insanlara ve hatta kendilerine nasıl zarar verdiğini hep anlattım sana. Kendime acımak için değil, sen anla diye idi hep bunlar. Bir insanı nasıl fiziksel veya zihinsel engeli için hor görmüyorsan, cinsiyetinden dolayı da ezme. Sen erkeksin diye daha üstün değilsin. Bu konuda anlaştık umarım!!!
Oğlum. Büyüdün koca erkek oldun. Adam ol. Anası da yetiştirememiş dedirtmem bak. Nazik ol. Karşındaki kim olursa olsun, kadın veya erkek, dinlemeyi öğren. Saygı görmek istiyorsan, saygı duymayı bil. İleride babalık ve kocalık görevleri konusunda da nasihatlarım olacak tabii. Dinleyip dinlememek sana kalmış. "Ben kesinlikle asla ve asla evlenmeyeceğim" dediğin videoyu düğününde herkes ile paylaşmayı dört gözle bekliyorum. Allah bana o günleri de gösterir inşallah.
Seni çok seven,
Koca kadın 
Annen :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder