15 Kasım 2012 Perşembe

Gelecek Güvencesi

Dün akşam bulaşıkları yerleştirirken IKEA'dan severek aldığım 1 TL'lik bardağın kırıldığını gördüm. Geçen hafta da tanesi 2 TL'den aldığımız evdeki tüm tabak popülasyonunu karşılayan 6 fıstık yeşili tabaklardan biri kırıldı. Toplasak toplasak, 5 TL'yi geçmeyecek olan bu zayiata karşı verdiğim tepki ise en acınacak sesimle "ooowww hayırrrr, hayırrr yaaa...OF YA, ama neden şimdi yaaaaaa" diye haykırarak kendimi mutfak zeminine atmaktı. İçeriden oğlumun sesi gelirken ben "neden şimdi ya param da yoktu, offf OFFF" diye söyleniyordum şuursuzca. Önce "Sus Mina abartma" dedi içimdeki mantıklı ben ama duygusal ben çırpınıyordu ve devam etti söylenmeye. Gözümden yaş gelirken oğlum yanıma geldi ve (gerçekten merak ettim ne tepki vereceğini) "Anne benden alabilirsin para bak kumbaram" dedi. "Oğlum sağol ben halederim sadece o bardağı çok seviyordum (!)" dedim. "Yok anne al ama hepsini alma" dedi. Mevcut olan ve bankaya yatırmak için aldığım ama babasının boşanırken aldığı arabanın tamiratı için kullanılmak sureti ile bitirdiğim bayram harçlıklarını düşününce içim acıya acıya teşekkür ettim ve tekar "çok tatlısın, çok sağol ama inan ihtiyacımız yok ona" dedim. Dağılmış ve sanat köşesi adını verdiğim, kalem, kağıt, oyun hamuru ve (özellikle onun alanı olduğu için toplaması ve temizlemesi için ona sorumluluk verdiğim için kesinlikle dokunmadığım) toz ile dolu rafını göstererek "tamam lazım olursa buraya koyuyorum" dedi.
Ulan kadın...bir bardak bir tabak, ne gerek vardı travma yaratmaya değil mi? Ama yok. Eve geldiğimde şofbenin akan su borusu ve evvelki gün eski koca ile yaşadığım konuşma sonunda bardak son damlaydı!
Aradım şimdi ben bunu. Ay sonu yine yurt dışına gideceğim iş için. Oğluma bakıp bakamayacağını, aksi taktirde alternatif bir şeyler bulmam gerektiğini söyledim. Bakabileceğini söyledi ve bir şekilde konuşma şöyle gelişti:-
Eski Koca: Eeeee daha daha nasılsın?
Ben: İyiyim, çalışıyorum.
Eski Koca: Başka neler yapıyorsun?
Ben: Hiç, oğlumla vakit geçiriyorum onun haricinde ev iş.
(Hala daha sakin ve normalim keza son konuşalı 1 hafta olmuş, sinirli değilim. Afettim, evrene saldım onu. Allah'a havale ettim...evren mi? Aaaa...bak evren bile geri püskürttü)
Eski Koca: Eeee var mı hayatında biri?
Kaynak
Ben: Aaaa evet hatta kocam var evde. Oğlumla beraber çıktık aradık bulduk senden habersiz evlendim eve yerleştik.
Eski Koca: Meh meh meh ha ha ha!
Ben: Tövbeeee tövbeeee.
Eski Koca: Bende geleceğimi planlıyorum. Bankalar rahat bırakmadı. Emeklilik sigortası yaptırdım.
Ben: Hayırlı olsun.
Eski Koca: Evet ayda 100 TL ödüyorum.
Ben: 100 mü? 100 ha...eh iyimiş!
Eski Koca: Evet, geleceğimle ilgili tek yatırımım bu.
Ben: (Dişlerimi sıka sıka) Tamam hadi işim var! İyi günler.
İnanamadım. Çocuğa maddi bir yardımda bulunmadığı gibi, manevi bir destek sağlamayan bu adam birde geçen ay param yok diye bana dakikalarca ağladı bende destek çıktım, sonuçta oğluma bakacaktı ve böyle bir durumda eksiklikleri olsun istemedim. Bendeki mi geri zekalılık, ana yüreğim elverdi bir de ne de olsa baba, sürünmesin dedim ama işte, sonuç aynı!
İnsan önce evladının geleceğini güvenceye almaz mı? Alamayabiliyormuş demek ki. Sanırım bir de evin bölüşülmesi ile alakalı kafama taş geldi ama hiç oralı olmadım. Benim değil oğlumun yatırımı o. Zor olsa da, kıpırdamayacağım kardeşim! Madem o düşünmüyor oğlumuzun geleceğini, ben ikimizin yerine güvenceye alacaksam, kıpırdamayacağım! Tabii bu gelişmeler ışığında işimi yeniden sevmem ve dişimi sıkmam gerekecek. 100 Tl'lik emeklilik sigortasına karşılık 100 TL servis ücreti ödenebilirdi mesela! Ama neyse... ben halederim.
Oğlum bana dün gece "Dünya Anne" adını taktı. Her şeyi yapabildiğim için ben dünya anneymişim. Çok gururlandım derken sırıtarak "göbeğin de dünya gibi" diyerek beni kah güldürdü, kah yediğim kekler hakkında düşündürdü! Bu eşşekler bayılıyor ne kadar yaşlılık ve şişkoluk alameti varsa görmeye, göstermeye.
Bu arada...evdeki tabak sayısı 6'lı setten 5 tek'e düştüğü için artık üzülmüyorum. 6'lı bardak seti de 5'e düştü, denge sağlandı.... ommmmmmm :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder