1 Ekim 2012 Pazartesi

Bekar Babanın Hayatı

BENİM deneyimimdeki bekar baba yer, içer, gezer. Canı isterse çocuğunu alır hafta sonu bir iki yere götürür. Bekar baba ev ödevi ne, hangi dersler okutuluyor, servis ücreti nedir, yıl sonu toplantısı, veli toplantısı, çocuğun arkadaşları, arkadaşlarının evleri, arkadaşlarının aileleri, beslenme çantası hazırlığı, haftalık harçlık gibi detayları hiç bilmez. Yatma saatleri onun için önemli değildir. İşiniz varken uzun süreliğine (1-2 hafta) çocuğu kendisine bıraktığınızda, mutlaka baktıracak bir aile büyğünü bulur. Sizin aksine o iki işi aynı anda götüremez. Hem çocuğa bakıp hem de işe gidip gelemez. Tatil'e götüremez. Çocuğuna pek vakit ayıramaz çünkü nedense çok çok yoğundur. Ev ödevini kontrol etmez, kitap okuması için zorlamaz, çarpım tablosunu ezberletmez.
Hep çok çalışıyordur, hep işi zordur, hep para durumu sıkışıktır. Sizi her gördüğünde kaşını gözünü düşürür, hayatın ne kadar zor olduğunu anlatır size, bunu da çocuğunun yanında yapmaktan çekinmez çünkü içten içe, inceden inceye çocuğa herşeyin sorumlusunun annesi olduğunu işler.
Bekar baba, sevgili edinince çocuğunun yanına getirmekten çekinmez. Hatta beraber gezmeye bile götürür. Çocuk ne şekilde algılar bu durumu pek düşünmez, canı nasıl istiyorsa öyle davranır. Canı ne istiyorsa yapar.
Tüm bunlara karşılık bekar anne böyle bekar babalar için düşmandır, çocuklarını onlardan ayırmış cadı dır. Çocuktaki en ufak psikolojik sorunun kaynağı yine bekar annedir onlara göre. Bunu da çocuğun kendisi başta gelmek üzere, herkese böyle anlatmaktan çekinmez. Kendisi çok kötü durumdadır çünkü, çocuğundan ayrıdır ya! O kadar ayrı kalmıştır ki, bir araya gelebildiğinde nasıl davranmayı hatta ve hatta baba olmayı bile unutmuştur! Yoksa, yoksa...içinde vardır babalık! Unuttuysa suçlusu yanlızca bekar annedir.
Tabii böyle davranmayan bekar babalar da vardır elbet. Baba gibi babalara can kurban, bize kısmet değilmiş ne yapalım!

4 yorum:

  1. Böyle babalar da olduğunu unutmasak nasıl olur?
    http://bekarbaba.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ilk cümlede "benim deneyimim" dedim ki benim deneyimim sizin blog'daki "Kötü Baba Nasıl Olur" örneklerine daha yakın.
      Hoşgeldiniz bekar ebeveyn dünyasına :)

      Sil
  2. ...yakında ortak velayet çıkıyor;lütfen sizlerde destekleyin.

    YanıtlaSil
  3. Benim Deneyimim,
    Bir bekar baba, yemez, içmez gezmez, hafta sonları çocuk annesi ile vakit geçirsin sağlıklı büyüsün diye onunla gezip eğlenip, sinema, tiyatro vb. anların büyük bir kısmından vazgeçer. Ders dedin mi eminim ki bir çocukla bu kadar eğlenerek gülerek bir anne yardımcı olmaz, veli toplantısına gidemeyecekse eğer hiç istemeden çocuğun annesini arayarak gitmesini ister.Yatma saatinde çocuk uyusun diye gider beraber yatar, kitap okuma alışkanlığı edinsin diye beraber kitap okur. işyerinde bile çocuğu aklındadır. İşten eve koşa koşa giderki vakit geçirebilrsin. Birisi tatil mi dedi lütfen bilen varsa anlatsın. Çocuğu yetiştirme konusunda, çocuğun annesine saatlerce dil döker heleki kız çocuğuysa, herketlerine gezmene arkadaşlarına giyimine dikkat et bana yardımcı ol der ama kadın nedense sen beni kıskanıyorsun bana takıntılısın der. Hayatında bir sevgiliyi bırak bir kadın arkadaş bile almazki çocuğumun bana karşı düşünceleri değişmesin, oysaki bekar anne bundan çekinmez bile ''bilindik söz o benim en iyi arkadaşım''. çocuktaki en ufak psikolojik sıkıntı için ben nerde yanlış yaptım acana bir uzmana kendimi mi göstersem der. ve gerisini de siz ekleyin artık....

    YanıtlaSil