1 Ekim 2012 Pazartesi

Bekar Anne'nin Ev Hayatı

Efendim, kesin merak ediyorsunuzdur bu kadın nasıl yaşıyor, nasıl bir düzeni var diye :)
Merak buyurduysanız, anlatayım.
Allah şükürler olsun, 2+1 şirin bir evde oturuyorum. Kredi borcunu ödemediğim zamanlar, keyifli vakit geçiriyoruz bu evde.
Ev ile ilgili minik bir hikaye anlatayım.
Efendim, eski koca beni aldattıktan sonra "aile birliğini korumak" adına yeniden taşınalım, kötü anıların olduğu evden uzak olalım diye bir ev almaya karar verdik. Eski kocanın kendine ait bir evi vardı fakat evin bir de borcu vardı. Borç ödendikten sonra kalan parayı peşinat yapalım ev alalım dedik. Üzerine kalan miktarı da ben kendi adıma kredi çektim. Adam söz vermişti, benim borçsuz yaşamak gibi bir takıntım var (hepimiz gibi - hatta kredi kartım da yok gibi bir şey) bundan dolayı işe girince sen üzerine al bu borcu demiştim fakat çalışmadığı için arkadaş borç bende kaldı ne yazık ki. Bu da yetmiyormuş gibi boşanırken bu evde oğlumla yaşayabileceğimi ama evin satışı halinde ona ödediği peşinat kadar para ödeyeceğime dair bir madde ekletti boşanma kararına. Ben de o vakit, vekalet ile ilgili sıkıntı yarattığından kabul etmiştim. Şimdi de her başı sıkışınca arar beni, ne zaman satılacak ev diye. Ben de inat ettim çıkmıyorum kardeşim evden!
Her sabah 6 da uyanırım demek isterdim ama diyemiyorum. Saat 7:30 da zar zor kalkıyorum yataktan, koştur koştur oğlumun öğle yemeğini ve beslenme çantasını hazırlıyorum. Duş'a girip çıktıktan sonra oğlumu uyandırıp kahvaltı yapmaya yolluyorum. O mısır gevreğini yerken giyinip makyajımı yapıyorum. Saat 8:30 da başlamam gereken iş için ancak saat 8:15 de çıkıyorum evden yetişemiyorum haliyle. 
Ne yaptıysam olmadı, her sabah geç kalıyorum. 
Gün içinde 10 kere arıyorum oğlumu. Yemeğini ye, giyin, servis'e çık diyorum. Artık saatini kullanmaya alışsın diye söylemeyeceğim, yavaş yavaş bırakacağım saatini kendi takip edecek.
Akşam (toplantı vs yok ise) 17:30 - 18:00 civarı işten çıkıyorum, markete uğrayıp akşam yemeği için malzeme alıyorum arkasından eve gidip temizlik yapıp yemek yapıyorum. Bu arada oğlum ödevini yapıyor sonra yemek yiyoruz, biraz TV, muhabbet vs o yatıyor. Ben biraz takıldıktan sonra kitap okuyayım diye yatağa gidiyorum ki 1 - 2 paragraftan sonra bayılmış oluyorum.
Fazla para harcamamak için yemek alışverişini günlük yapıyorum çünkü marketler resmen benim için tuzak. Her şeyden çok almak zorundaymışım gibi hissediyorum. En son yaptığım bir büyük alışverişte aldığım tuvalet kağıdı paketini boşanmadan evvel almıştım, yeni bitti. Büyük temizliği Cumaları yapıyorum. Çamaşır da haftada 2-3 kere yıkanır biz de. Ütü yapmaktan nefret ettiğim için ancak çok gerektiğinde yaparım, onun için de ütü masasını açmam direkt yatağımın üzerinde yapar geçerim. Pencerelerden dışarı bakılmayacak hale geldiğinde camlar, abla gelir siler yani 3-4 ayda bir defa filan. Perde yıkamayı severim. Sık sık yıkar asarım çünkü temizlik kokusunu çok severim.
Düzen hastasıyım. Her şeyin yeri bellidir evde. Bunun bana çok faydasını gördüm. Her konuda süper panik bir insan olduğum için en azından eşya aramak ile vakit kaybetmiyorum. Oğlum ise benim aksime çok dağınık. Beni deli ediyor, resmen sabrımı sınıyor. Yerdeki oyuncaklarını toplamadığı için kaç kere ayağımı yaraladım fakat sınırladık. O odasını dağıtabilir, evin geri kalanı ise düzen alanı olmak zorunda. Böylece o istediği gibi yaşayabilirken ben kontrol manyaklığıma devam edebiliyorum.
Evdeki görevleri de paylaştık. O bulaşıkları makineye yerleştiriyor, kendi çamaşırını kaldırıyor, toz alıyor bende geri kalan ne kaldıysa. Düzenliyiz, düzenliyken ben mutluyum böylece o da mutlu! Her şey daha kolay oluyor, tek başına her şeyi yapıyor olmak zorlamıyor böylece. Allah'a şükür her şeyimizi de tamamladık, ufak tefek tamirat işleri var onları da yavaş yavaş halediyorum.
Bu yazının sonucu nedir? Bekar anne olunca düzenli olmak, programlı olmak çok çok daha önemlidir. Uyanamazsanız bile, çok yorgun olsanız da, zor gelse de, mutlaka bulaşıklarınızı, çamaşırınızı yıkayın ve ortalığı zamanında toparlayın keza iş ve tek başına çocuk bakımı yeterince yorucuyken, bir de evin dağınık olup her şeyin üzerine üzerinize geliyor olması gibi bir duruma katlanmak zor kalmazsınız. İkincisi, çocuk da yardımcı olacak. Mecbur.

3 yorum:

  1. düzeninize bayıldım. ben yeni anne oldum evdeki dağınıklığı ve kontrolü kaybedişimi anlatamam toparlanmaya çalışıyorum hala. yazınız beni motive etti.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen günde tanesi 1 TL'ye bir sürü plastik dikdörtgen sepet aldım dolapların içindeki malzemeleri kategorize edip sepetledim. Yaparken aklıma oğlumun babasının lafı geldi "elinde olsa beni de paketleyip kaldıracaksın" derdi :)Takıntı ile düzen arasındaki ince çizgi benimkisi. Deneyimlerime göre düzenli tutunca hem insan tasarruf ediyor, ne var ne yok daha iyi görüyor, hem de rahatlıyor! Karmaşa yoruyor ya. Yapılmayacak birşey yok ama kendinizi de henüz fazla zorlamayın oturacak sizin düzeninizde :) Size ve bebeğinize kucak dolusu sevgiler.

      Sil
  2. oğlan mısır gevreği yemesin yaw..

    YanıtlaSil