16 Ağustos 2012 Perşembe

Üvey Nedir?

Dün ilginç birşey oldu.
Oğlum en yakın arkadaşının babasının ilk evliliğinden üvey kardeşlerinin olduğu anlatmış babaannesine.
Babaannesi de ne hikmet ise, babanın ikinci evliliğinden olan çocuklarının öz kardeş annenin ikinci evliliğinden olan çocuklarının ise, üvey kardeş olduğunu söylemiş.
Gülsem mi, ağlasam mi derken sinirlendim.
Çok sinirlendim.
Ne kadar küçük kafalı insanların olduğu bir dünyadayız.
Çocuğu var diye, onu çok sevip sayacak bir kadını oğluna yakıştıramayan aileler, ola ki annesi evlenir de çocuğu olursa torunu o kardeşi sevmesin diye henüz doğmamış olan bebeği (sanki kötü bir şeymiş gibi) üvey diye nitelendirip beynine bu fikri yerleştirmeye çalışan bir babaanne, erkek ne yaparsa yapsın mevcut evladının sorumluluğunu alıyor, almıyor önem vermeyen ama gerekirse gider 10 tane daha bakmayacağı çocuk yapabilir diye düşünen, çocuğu ilk fırsatta sıkıştırıp "baban nerede, nerede yaşıyor, sen görüyormusun" diye sorguya çeken insanlar var.
Hayır, çok daha kötü gerçekler var bu ülkede kadınların başına gelen ama zaten en "kültürlü ve eğitimli" insan kesiminde bile böyle fikirlerin var olduğu bir toplumda, kadınların 2. sınıf insan olarak kabul edilmesi çok anormal değil sanki. Ben daha bugüne kadar bir erkeği sıkıştırıp, "neden öyle davranıyorsun o kadına", ya da "sen çocuğunun sorumluluğunu alıyormusun" diyeni çok nadir duydum.
Oğluma, babasının çocuğunun öz kardeş ama benim ikinci çocuğumun üvey kardeş (ki böyle birşeyin olmaması ise, ayrıca komik) olduğunu söyleyen kişi; neden oğluna dönüp "sen en son ne zaman para verdin bu çocuğun bir ihtiyacı için ?" veya "böyle yaşayarak ne kadar kötü örnek oluyorsun" demiyor?
Yazık valla, içim acıdı bu cehalet ve iki yüzlülük karşısında. Çocuklarımızı nelerden, kimlerden korumak zorunda kalıyoruz.
Oğluma anlattım. Üvey kardeşin tanımını yaptım. Arkadaşlarından örnek verdim.
Bana "biliyorum anne, ben babaanneme söyledim ama o aynı şeyi söyleyip durdu" dedi. Belli ki 9 yaşındaki bir çocuk bile bazen cehaleti alt etmenin zor olduğunu öğrenmiş durumda, kalıpları yıkmak imkansız olabildiğini. Ama o taş kalıplarına sarılıp yaşamaya çalışan insanlar da asla büyümeyecekler, bunu da biliyoruz.

2 yorum:

  1. Allah ikimize de uzun ve sağlıklı ömür verirse bir gün benim de mensubu olacağım "babaannelik kurumu"nun bu şekilde cahilce safsatalarla doldurulmasına şiddetle karşı çıkıyorum!!

    Bu kadınlardaki "benim oğlum sütten çıkmış ak kaşıktır" mantığı nasıl son bulacak??

    "üvey" kelimesi ne kadar kötü bir kelime ki oğlunun 2. evliliğinden olması muhtemel çocukları bile "öz" olmalı??

    yine başa dönüyoruz, bir erkeğin sağlıklı bir birey olabilmesi için öncelikle sağlıklı bir anne tarafından yetiştirilmesi gerekir (başlıca hurafeler, erkek hegamonyası ve cinsel ayrımcılıktan steril şekilde)

    seninle gurur duyuyorum, 9 yaşındaki oğlun xx yaşındaki kadının kabullenemediği şeyin yanlış olduğunu fark etmiş, üstelik de doğrusunu anlatmaya çalışmış, umarım oğlun hep doğruların peşinde olur.

    bu arada, ikinizin de bayramı kutlu olsun.

    BB

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naber BB :) Teşekkürler yazdıkların için.
      Ya işte amaç huzursuz etmek. Ne pahasına olursa olsun.
      Göreceksin senin bebek de abisi gibi akıllı olacak, kendi kendine oluveriyorlar valla :)
      Sizin de bayramınız kutlu olsun. Umarım güzel vakit geçirdiniz.
      Sevgiler,
      Mina

      Sil