20 Ağustos 2012 Pazartesi

Tatlısı ile Acısı ile Bayramımız

Hayatımda unutamadığım bir bayram var.
Bayram arifesi bizde ay gecesi diye bilinir. Yeni ay'ın göründüğü gecedir. O bayramda sanırım 6 yaşlarındaydım. Ay gecesinde annem ve teyzelerim beni, kardeşlerimi ve kuzenlerimi alışverişe götürmüşlerdi. Döndüğümüzde yeni elbise ve kırmızı parlak ayakkabılarım vardı. Gece yatmadan önce yeni ayakkabılarımı yatağımın kenarına koymuş, onları izlerken uykuya dalmıştım. Sabah uyandığımdaki heyecanı hala her bayram yaşarım. Tek fark, o bayram gerçekten de mutlu uyanmıştım, gerçekten de ailemle, kuzenlerimle dolu dolu bir bayram geçirmiştim.
O heyecanı her bayram oğluma da yaşatmaya çalışıyorum. Ne yazık ki babası benimle aynı dini ve manevi duyguları paylaşmadığı için bu konuda yetersiz kaldım. Geçen seneki boşanma, Ramazan bayramından evvelki sünnet ve iyileşme süreci, kurban bayramında İstanbul'a gitme telaşlarından sonra bu sene gerçek bir bayram kutlamak istedim. Çocukluğumdaki kutlamayı yaşamak istedim. Arife günü oğluma yeni giysiler aldım. Evime bayram temizliği yaptım. Çocuklara şeker, büyüklere çikolata aldım. Helva yaptım, kek yaptım.
Bayram sabahı erken kalktık. Banyomuzu yaptık, temiz temiz giyindik. Oğlumla komşularımızla bayramlaştık. Evvelki günden kafaya koymuştum. Arkadaşımın annesini ziyaret edecektik, öğlen saatlerinde onu ziyaret ettim.
Evi doluydu teyzemin.
Arkadaşım, eşi, arkadaşları bir çok kişi vardı. Onu gördük, eve döndük.
Ve bir anda dank etti...
Burada o kadar yalnızız ki! Annem uzakta, babam uzakta, kardeşlerim, kuzenlerim...kimse yok bayramda ziyaret edebileceğimiz. Ailem bir kenara, arkadaşlarımla da aynı bayram heyecanını yaşamıyorum. Sanki apayrı bir dünyadayım. Ben hayatımı bir aptal gibi açık bir kitap gibi yaşıyorum, insanlar ise kapalı, sessiz, uzak, mesafeli...
Bugün evde oğlumla, dolabımız tatlı ile dolu oturuyoruz.
Düşünüyorum da hayatım hiç hayalimdeki gibi şekil almadı.
Aile ile, dostlar ile dolu bayram sofraları kuramıyorum. Yaptığım tatlıları tek başıma yiyorum çünkü oğlum bile tatlı sevmiyor!
Bir yanım bu duruma gelme sebebimin yine kendi kararlarım olduğunu söylerken diğer bir yandan da sevdiklerimin kalabalığını bu kadar çok isterken neden bu kadar yalnız kaldığımızı anlayamıyor. Bu durumdan alacağım bir ders muhakak vardır!
Değer verdiğim insanların haliyle bizden ayrı hayatı var; evlilikleri, anneleri-babaları, dostları. Planları var! Sadece planlarına uyduğu sürece görüşülebiliyor. Özellikle evli arkadaşlarımın arasına bu halde elimde çocukla girmek olmuyor. Boşanan bir arkadaşım bana pazarları ne kadar yalnız hissettiğini, herkesin ailecek program yaptığını kendisini kızı ile başbaşa kaldığında bazı günler ne yapacağını şaşırdığını söylemişti. Şimdi ne demek istediğini anlıyorum. Sudan çıkmış bir balık gibiyim bazen, çok şaşkınım!
Amerikalıların kültürlerinde tatilleri önemlidir. Özellikle yeni ayrılan insanların tatillerde yalnız kalmalarından dolayı mutsuz olmamaları için "Bu Noel'i Yalnız Geçirmemek İçin 10 Öneri" "Şükran Günü Hindisini Tek Başınıza mı Yediniz: Bu 5 Altın Öneri ile Aldığınız Kiloları 3 Ayda Kolaylıkla Verebilirsiniz" tipinde bir sürü öğüt dolu makaleleri vardır. Bende bu tatilde anladım ne demek istediklerini! Tipik boşanmış kadın olarak patatik bir haldeyim değil mi :) Nerde o tatlı...
Tüm üzüntüme rağmen....Bayramları çok seviyorum, en sevdiğim de Ramazan Bayramı. Her şeye rağmen, en değerlim, kıymetlim oğlum yanımda! Bunun için Allaha şükürler olsun.
İyi Bayramlar.

3 yorum:

  1. Merhabalar öncelikle bayramınızı kutluyorum hayatınızda hayırlara vesile olur inşallah ama üzülmeyin lütfen hep böyle olacak değil ya öbür bayrama planlayın daha kalabalık bir Bayram olur ins. Bir de kalabalıklar içindeki yalnızları düşünmek lazım çok şükür sizin bir cocuğunuz var ve yanınızda satılacaklar kalin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de bayramınız kutlu olsun :) Bakmayın böyle yazdığıma aslında çok pozitifimdir. Şükür dünyanın bir çok yerine saçılmış olsak da arkadaşlarım, ailem var! Bu benim durumumdaki insanların genelde yaşadıkları bir durum...hele hele insanlar evli, ailesi ile beraber oluyorlar ise; siz yanlız kalıyorsunuz! Ciddi anlamda kalabalıklar içindeki yanlızlığı bilirim ama o da lazım bazen insan kendini buluyor. Daha kötü durumlar da var tabii.
      Oğlum için ise her gün Allaha şükür ediyorum :))

      Sil
  2. Pardon ya telefonun azizliğine uğruyorum saglicakla kalın yazmak istemiştim

    YanıtlaSil