1 Aralık 2011 Perşembe

Doktor

Doktor Konusu 1:-
Benim Babammış gibi sevdiğim amcam hasta. Daha yeni akciğer kanserinden temiz raporu alan amcamın beyninde tümör bulundu. Yıllarca dudaklarının arasından inandığı felsefeler de eksik olmadı, sigarası da. Dua ediyoruz. Çok zor çok! Umarım hep iyi doktorlar çıkar karşısına. Bu konuyu çok uzatmak istemiyorum, ama ümit ediyorum ki okuyan 1-2 kişi ona da dua eder.
Doktor Konusu 2:-
Az önce dünyanın en iyi doktorunun yanından geldim. Kendisi Ürolog. Ben daha odaya girer girmez "Dişlerin gerçek mi" diye sordu. Muayene ederken hamilelikte sarkmış olan ve aşırı dercede çatlak karnıma bakıp "Daha yaşın 32 bu ne 40 yaşında kadınlar gibi. Hiç beğenmedim!" diye azarladı, "Oğlun sünnet oldu mu" diye sorup "İnsanlar bebekken yaptırır sünneti, daha çabuk iyileştiği doğru ama malzeme büyük olunca daha estetik oluyor" dedi. Ben bu bilgiyi sindirmeye çalışırken, benim "bu çatı" ile normal doğum yapmamış olduğum için de eski doktorlara çok kızdı! (Doğallıktan yana bir doktor bulmak ne kadar nadir bir durum değil mi?). Kendisinin yeni evlendiğini, erkeklerin 32 yaşından sonra nasıl değiştiğini anlattı sonra da "Sen bekarsın, gel seni bekar doktor arkadaşlar var, tanıştırayım" dedi. "Olmaz, hayatımda önemli biri var" dedim, bu sefer de "Evet, o zaman çocuk yapmalısın, oğlun 8 yaşında kardeş zamanı geldi!" dedi. Beni çok güldürdü, ağrımı bile unutturdu! Çok samimi ve bilgili biri. Hayatı sevdiği belli ve neşesi ile resmen iyileştiriyor. Kendisi gibi herkesin mutlu olmasını istiyormuş gibi bir hali vardı. Onu tanıdığıma sevindim.
Doktorum, ilginç bir iki şey daha anlattı ve onu paylaşmak istedim:
Kadın ve erkek anatomisindeki bakteriler, ilişkileri süresi uzayınca birbirine uyum gösterirlermiş ve kadınlar bir anda oluşan sistit rahatsızlıklarından, eşlerinin onları aldattıklarını anlayabilirlermiş çünkü o 2 kişilik dünyaya bir üçüncü kişi girince o bakteriyel denge bozulurmuş! Aslında tek eşli olması için insanların, bir değil bin tane sebebi varmış değil mi? Her şeyden önce daha sağlıklı! Bu da böyle biline...
Gitme sebebim ise böbreğimin olduğu bölgenin dün beni ağrıdan kıvrandırmış olması idi ama rutin testlerin yanı sıra yeni ve önemli bir şey daha öğrendim: Ben oğluma doğum yaparken beni acil sezeryana alan doktor yanlışlıkla mesanemi de kesmişti (daha doğrusu "parmağım kaçtı" demişti). Ben bu olaydan bu yana ilk defa (ki seneler geçti) ürolojiye gittim ve iyi olmuş çünkü bu doktorumun anlattığına göre mesane dikilince gayet güzel iyileşmiştir ama rahim v.b çevre organlarım mesaneme yapışmıştır. Bir daha hamile kaldığımda, doğumda mutlaka kendisini çağırırlarmış çünkü bir Jinekolog için bir hayli tedirgin edici bir durum olabilirmiş, mesanenin yeniden açılma ihtimali mi ne varmış ve onun orada müdahele etmesi gerekebilirmiş. Ayrıca beni sıkça rahasız eden hastalığın sebebi de olabilirmiş bu durum! Neyse... bekleyip göreceğiz, önemli birşey değil ama ben bilmiyordum çünkü bu tip (pelvik bölgesine ait) her rahatsızlık için nedense sadece kadın-doğuma gidilir ama hataymış. İnsan anatomisi çok mucizevi ve karmaşık bir yapı. Basit ve tek düze bir makineymiş gibi davranmamak gerekir. Bunu öğrenince paylaşmak istedim benzer bir durum yaşamış olan varsa diye! Lütfen bedeninize hak ettiği saygıyı gösterin.
Sağolsun doktor bey her sorumu çok güzel cevapladı, tavsiyelerde bulundu. Oradan ayrılırken de "Umarım yakında hayırlı haberlerinle gelirsin bana" dedi.  
Kafamda hiç bir doktorun cevaplayamayacağı ve çok vakitsizce gelen bir soru ile çıktım ofise döndüm... Üzerinde biraz düşüneyim, yazarım.
İkinci durak, gözlük almak için göz doktoruna.
Sağlık dolu günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder