2 Aralık 2011 Cuma

Ben Buna Hazır Değildim

Bugün oğlumun en yakın arkadaşının annesiyle konuştum. Oğlum arkadaşına sınıftan bir erkek çocuğunun, yine sınıftan bir kız çocuğunu tuvalete götürüp, kıza kendini uygunsuz bir biçimde dokundurttuğunu ve kıza dokunduğunu anlatmış. Benim oğlumun arkadaşı, bunu annesine annesi de sağ olsun bana anlattı. Bu çocuklar 8 yaşında....
Şimdi bu durumda ilk tepkim "Ben Buna Hazır Değildim" oldu. İkinci tepkimde "Oğlum Bunu Neden Bana Anlatmadı" oldu. Hayır, daha beterini de duydum ama sonuçta insan başına gelmeden de böyle bir şeyin etkisini algılayamıyor.
Oğluma sık sık sorarım, sık sık konuşurum. Hayatında neler olup bittiğini öğrenmeye çalışırdım ve bugün'e kadar bu konuda yeterli olduğumu düşünüyordum ama meğerse gayet başarısız olmuşum! Oğlum bana böyle bir şeyi neden anlatmamış olabilir diye düşününce aklıma gelenlerden birincisi bana güvenmediği ikincisi de benim vereceğim tepkiden korkmasıdır ve her ikisi de hoşuma gitmedi. Bu durumda da yapmam gereken iki şey var. Öncelikle oğlumun benden korkmadan bana her şeyi anlatabileceği, güvenli  bir ortam yaratmam gerekiyor. Sanırım düşündüğüm ve istediğimden daha hızlı büyüyor ve artık kızmak, gülmek, şakalaşmak ve bağırmak gibi tepkilerimi çok daha farklı biçimlerde algılayıp kafasında işliyor (kendinizi ergenlikte hatırlayın) ve gurur ve utanç yapıyor. İkincisi, bildiğimi çaktırmadan olan biteni onun ağzından duymak ve gerekirse bu konuyu öğretmenine anlatmam gerekiyor, neticede ortada birilerinin çocuğu var, Allah korusun bu benimki de olabilirdi. Demek ki, diyorum, oğlum bunun yanlış olduğunu biliyor ki saklıyor, utanıyor. Neden yanlış olduğunu da anlatamam gerekecek. "Ayıp" demekle yetinemem. Sebebini bilmesi gerekiyor ve bu da şu anda hiç yapmak istemediğim cinsellik konuşması konusunu ortaya çıkaracak. Ortada bir fark var, o çocuklar birbirinin koluna bacağına dokunmuyor ki. Oğlum da kendisine dokundurtmaması gerektiğini, bazı şeylerin ayıp olduğunu, özeli olduğunu da biliyor ama artık sanki daha karmaşık bir aşamaya geçilmiş. Artık ortada (sınıfında, yaşıtlarında) cinsellik ile ilgili merak var! Karşı cins kavramı var. Ben erken desem ne olur ki. Gerçek şu ki çocuklar çok erken olgunlaşıyor artık! Yoksa ben yanlış mı düşünüyorum?
Offf... babasına da al anlat diyemem ki! En büyük sorun zaten o. Onun geçmişi, bugünkü hal ve davranışları yüzünden güvenemiyorum ki konuyu oğluma doğru bir şekilde anlatacağı konusunda. Sonuçta çocuklar çok zeki, en ufak tereddüttü, yalanı vs çok net algılıyorlar! 
Jerry Maguire filminde, Dorothy ablasına yaşıtlarını kastederek der: "Onlar kulüplerde parti yapıyor, salakça davranıp bir erkeğe sahip olmaya, ellerindeki erkeği tutmaya çalışıyor... ben değil. Ben bir erkeği YETİŞTİRMEYE çalışıyorum".
Durum bu. Benim yaşıtlarım ya yeni doğum yapıyor ya da hiç doğum yapmadı. Ben de bu esnada bir erkek yetiştirmeye çalışıyorum! Bazen bende kendimi dünyanın en yaşlı 32 yaşındaki kadın gibi hissediyorum. Benim erkek kardeşim yok ve böyle durumlarda oğlumun babasının, babasının babasının ve benim babamın iyi erkekler olmalarını çok isterdim ama değiller ve hayat adil de değil, basit de!
Çözüm bulunca yazarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder