9 Eylül 2011 Cuma

Ne Olur Vakit Olsa...

...tatile gitsem. Kaş'a gitsem, Adrasan'a gitsem, Çıralı'ya gitsem veya Assos'a gitsem. Ayaklarımı uzatsam, ayaklarım suya değse, ben güneşin altında kitap okusam. Kemiklerime kadar ısınsam, Eylül güneşini içime hapsetsem. Kışın o güneşin ısısıyla ısınsam, Haziranda yine depolasam.
Veeeee....tahmin edin ne oldu....
Ben güzellll bir tatil hayali kurarken oğlumun gittiği etüd'deki 55-60 yaşındaki erkek matematik öğretmeni aradı. Şimdi bu adam beni yazın da aradı. Çok nazik bir biçimde konuştu hal hatır sordu ve beni, oğlum ile beraber oturduğu ilçeye davet etti!!! Ah....bu arada boşanmış olduğumu tabii ki de biliyor. Zaten akşamları iş çıkışı oğlumu almaya gittiğimde de nazik davranıyordu ama yazın ortasında gece 23:00 de birbirimize söyleyecek hiç bir şeyimiz yokken beni arayıp bu şekilde davet etmesi benim hiç mi hiç hoşuma gitmemişti (saat 22:00 den sonra sadece en yakın arkadaşlarımla konuşurum ben telefonda, o da gerekliyse). Telefonumu etüd'deki kayıtlardan almış. Ben de bu konudaki rahatsızlığımı arkadaşıma anlatırken "ee abi hani iş çıkışı gidiyorsun, öyle düğüne gider gibi de olmuyorsun ki, şık vs...bu ne ya şimdi" diyerek tam olarak durumumu açıklamıştı. Etüd'e girilir, iki merhaba, bir "Evet, işler çok yoğun. Oğlumun sıkıntısı var mı? Bilmem gereken bir şey var mı?" konulu konuşmalardan sonra çocuk alınıp hızla uzaklaşılır.
Ben bu olayı unutmuştum ki az önce matematik öğretmeni yine aradı!! Haydi, bu sefer okullar açılıyor kayıt bilgisi içindir dedim ama ben kayıt ile alakalı olarak esas orada çalışan bayan müdür yardımcısı ile yeni görüşmüştüm ve "hemen gelsin, yaz programımız var" dediğinde de oğlumun sünnet olduğunu, bundan dolayı henüz iyileşmediğini, okul açıldığında başlayacağını söylemiştim. Matematik hocası da bunu duymuş olmalı ki "Aman, sünnet olmuş haber verseydiniz de bende gelip yardımcı olurdum" dedi. "Düğün yapmadık" vs vs konulu bir şeyler söyleyince de (gerekli durumlarda bile insanlara karşı kaba olamama gibi bana bir çok defa zarar veren bir sorunum var) "Aman zaten artık önce doktorlar yapıyor, merasimi de sonra yapılıyor. Ben size moralman destek olurdum" dedi bu adam!!!!
Ya ben çok memnundum etüdümden ya....okulun hemen karşısındaydı ve oğlumun gitmekten zevk aldığı, sınıf arkadaşlarının da gittiği bir yerdi burası!!! Ya ağlayacağım şimdi. Bu adam belli ki kendini oğlumun öğretmeni (ki aslında doğrudan oğlumu çalıştırmıyor, oradaki çocukların ödev kontrolünü vs yapıyor) değil daha fazlası olarak görüyor. "Amca yaşın ne başın ne, bu ne cesaret" diye bağırıp çağırmak istiyorum!!! Ben oğlumu nasıl göndereceğim oraya, ya adam manyak ise, ya bir şeyler yaparsa diye aklımdan bin türlü şey geliyor. Kendimi kontrol etmeye çalışıyorum, paranoya yapmamaya çalışıyorum ama kızıyorum ben ya!!! Sonuçta tamam, insanız. Olur ilgisi olur, belki de ben yanlış anlıyorum sadece "arkadaş" olmak istiyordur veya belki de gerçekten de yardımcı olmak benim yapayalnız olduğumu ve destek olabileceğini düşünüyordur (daha kötüsü de geliyor aklıma, neler duyuyoruz!!! Çocuğuma zarar verir mi acaba???) ama bu hayatta herkesin kendine, topluma, çevresine karşı rolleri var. Lütfen bu sınırlar aşılmasın artık.
Ben nasıl güvenirim de gönderirim oğlumu oraya!! Gidip kurum müdürü ile konuşup bu işi çözeceğim. Ama ya müdür başka öğretmen bulamam korkusu ile veya bu adamı çok başarılı buluyor diye uzaklaştırmayıp, üstüne üstelik şikayetimin olduğunu söyler de bu adam bu sefer ters tepki gösterir de hırçınlaşırsa ne olacak? Ben bu sefer başka etüd arıyacağım, bu etüd yakınlarda olmayacak, servis tutulacak, çocuk bir de servise binecek! Yeni etüdü sınıf arkadaşları orada olmayacağı için belki de sevmeyecek v.s...sorun yokken bir anda çözülmesi gereken bir çok sorun. Neden??? Bir adamın densizliğinden dolayı!!
Buna benzer bir şey benim başıma 1-2 ay önce de geldi. Eşya taşıyan nakliye arabasının sahibiydi bu sefer beni arayıp, telefonuma resim yollayan (eşyayı babasının evine taşıdığımızı söylerken duymuş nakliyeci oğlumu, patronuna yetiştirmiş olmalı keze araç sahibini 2 dakika sitenin önünde görmüştüm, adamın bekar veya evli olduğumu bilmesine imkan yoktu). O durumda da tek başımayken evde kalmamış, telefonların ve mesajların hiç birine cevap vermemiştim. Başka 1-2 olay da oldu buna benzer, hem de iş yerinde. Ama bu sefer başka. İşin içinde oğlum da var ve sinirlerim bozulmuş durumda. 
Neyse bulacağım buna da bir çözüm ve nasıl yaptığımı da yazarım. Biraz düşünmem gerekiyor sadece!
Ne olur vakit olsa da dünyayı kadınların kendi istediklerine, zevklerine ve ihtiyaçlarına göre nesneler olarak gören erkekleri tek tek elektroşok terapi ile tedavi edebilsem! Keşke bu adamlara sınırların ne olduğunu öğretebilsem. Keşke önce insan olmayı öğretebilsem. Keşke vakit olsa da tedirginlikle değil de, güvenle, huzurla yaşayabilsek hep beraber!!!


***
Not: Evet...yakaladınız beni çok ama çok yorulmuştum ve ara vermem gerekiyordu ve bu yüzden de iş yerinde çalışmam gereken saatte tatil hayali kuruyordum :) Cezamı aldım, uçtu hayallerim bir telefonla!!! Sıkı çalışmam gerek, yıl sonu yaklaşıyor hızla. Performansı arttırıp iyi zam alıp, çocuğu iyi bir etüd'e yollamam gerek! Belki de bakıcı bile tutmak gerekebilir! Ne tatili kadıııııınnnnnn....çalışşşşşş!!! :))

4 yorum:

  1. Son günlerde blog yazmaya da vaktin kalmıyor galiba:) Bu sayede eski yazılarını okuma fırsatı buldum.

    YanıtlaSil
  2. Ya yok BB, vakitsizlikten değil de...on bin düşünce var kafamda alıp hiç birini bir yerden diğerine geçiremiyorum :/ Okuyor olman beni mutlu ediyor yav, yorumlarını 4 gözle bekler oldum sister :)

    YanıtlaSil
  3. Etüd işini ne yaptın? Yine aynı yere mi gidiyor oğlun?

    YanıtlaSil
  4. Sağol sorduğun için. Evet aynı yere gidiyor şu anda. O bahsettiğim öğretmen orada ama etüd daha kalabalık bu sene ve başka öğretmenler de var. Adam'ı gördüğümde muhattap olmuyorum, sadece selam verip geçiyorum. Oğlumu da uyardım; bir terslik olursa herhangi birinden hemen bana söyleyecek. Kaçış olmadığına karar verdim BB, yok dünyanın her yerinde iyi ile beraber kötü insanlar da var. Ben de oğlumda bu duruma alışıp kendimizi korumayı öğreneceğiz! Pratik olmam şart bu durumda. Ne dersin, mantıklı mı?

    YanıtlaSil