24 Ağustos 2011 Çarşamba

PMS, Biyolojik Saatler, Duygusal Karmaşalar

16 yaşında mıyım ben?
Yok, hayır...gayet'te 32'ye az kalmış 31.8 yaşındayım. 
Madem öyle, neler oluyor vücuduma, beynime ve hatta kalbime? 18-20 yıldır aynı döngüyü yaşayan biri olarak artık öğrenmiş olmam gerekmez mi? Vücudumun bu durumu tanıyor, kabul ediyor ve artık isyan etmeyi kesiyor olması gerekmez mi? Yani insan alışır değilmi???
Ama yoookkk...ne mümkün!! Her seferinde daha bir hırsla, bir kızgınlıkla, karşı takıma saldırmaya hazır; güçlü, dengesiz, kirli, deli, steroidli Amerikan futbolcular edasıyla koştura koştura geliyor ve baaammmmm diye çarpıyor!
Hadi çikolata, cips ve kola krizleri bir kenara; biyolojik saatim geçiyor, bitiyor, bitiyorrrrrrrrrr diye panik atak geçirip bu yaşımda zaten yarı boyuma gelmiş olan bir evlada sahip olacak kadar şanslı olan bir kadının şiştim, göbeğim çok büyük, çok kilo aldım, zayıflamam şart, asla kilo almayacağım demesi ne kadar normal?
Tüm bunlara ek olarak oğlum 2 gün sonra sünnet oluyor ve ben bu kadar canavar bir haldeyken ona "sızlanma, bunu bir kere yaşıyorsun, kadın değilsin, adet görmeyeceksin, doğum yapmayacaksın, çatlakların olmayacak" diye çemkirmeyeceğim değil mi? Hormonlarım dinginleşir değil mi? Yine sakin ve sevgi dolu bir kadın olurum değil mi? Yani normalim o değil mi?
Her yerim ağrıyor, midem bulanıyor ve kafamın içi pamukla dolu sanki ve bu yüzden de kendimi dinlemeyi reddediyorum çünkü dinlersem işten hemen çıkıp cilt bakımı yaptırmam, arkasından Çin yemeği yemem, Mado'dan kendime 1 kg fıstıklı dondurma ısmarlamam, asla kullanmayacağım bir yüz kremi aldıktan sonra, arabamla uzun bir yola çıkıp, kötü araba kullanan şoförlere uyuz ve anlamsız bir biçimde bağırıp çağırıp zorla kavga çıkarmam, eve dönüp koltuğuma kıvrılıp, battaniyemin altına kafamı sokmam "beni sev beni seeeeeevvvvv" diye ağlamam, duşa girip kendime geldikten sonra oğlumu arayıp "seni özlediiim" demem ve en son da toparlanıp bir fincan çay ile komedi dizisi izleyerek şapşal, şapşal gülmem gerek.
Bunların hiçbirini yapmayacağım ve işte bu yüzden bunu her ay yaşamayı reddediyorum!!!

Resim Kaynak: http://menstruationresearch.org/wp-content/uploads/2009/11/cartoon_No_pms.jpg

8 yorum:

  1. http://www.yaseminserinturk.com/2011/05/diyet-deyince-sinir-basiyor/

    Vallahi diyet deyince sinir basıyor :D
    Bu diyetisyen Blogcu Annenin kuzeniymiş, onun sayesinde haberdar oldum. Diyetisyen bugün ne yedi diye yazıları var, bir göz at şaşar kalırsın.

    Ben şimdi emziriyorum ya, insan müsveddesi kocamın yaşattıkları şeyle yüzünden sütüm kesilmişti, bir damla sütüm bile kalmamıştı. Süt yapar diye kim ne diyorsa onu yedim, bir de zaten daralmışım çikolataya abur cubura verdim kendimi. Sonra öğrendim ki sütün stresten uzak kalabilmekle ve su içmekle alakası var, strese yapabileceğim bir şey yoktu ama kendimi su içmeye verdim. Normalde pek su içen birisi değilim, ancak yemeklerde 1 bardak falan. Şimdi ciddi ciddi su içiyorum (abur cubura gene devam ama) nisandan bu yana 5 kilo vermişim. Hamileliği 3 haneli kilolarda bitirdikten sonra toplamda verdiğim 25 kg, daha vermem gereken kilolar var (evlilik sebebiyle aldıklarım) umarım su içerek onlar da giderler.

    Bol bol su iç olur mu :D

    YanıtlaSil
  2. Su...
    Su mu? Kahve değil yani, sadece su???
    Bugün 6 kupa kahve içtim...olmadı mı yani :P
    Tamam yaw...bağırma, su içeceğimm!

    YanıtlaSil
  3. Hehehehe :) Şimdi pazartesi işe giderken 1.5Lt Erikli su alıyorsun (içimi en güzel su o bence) masanın altına koyuyorsun, ama göz ucuyla görebileceğin yere. Gördükçe de 1 bardak içiveriyorsun. Sigara molası yerine de su içiyorsun olur mu? (blogda bir yerlerde sigara mevzusu var, düzenli bir içici misin emin olmasam da bunu da yazıyorum)

    Sağlıklı yaşamak zorundayız. Bir düşünsene sen veya ben hastalansak yani ciddi bir hastalık başımıza gelse (kanser gibi) oğullarımıza kim bakar? Ölsek kime emanet? Varlığındayken ailesinin evladının kıymetini bilmeyen insan müsveddesi o adamlar mı emanetimize sahip çıkacak? Ya onların anneleri babaları kardeşleri? Fikri bile mide bulandırıyor değil mi?

    Öyleyse su içelim sağlıklı olalım :P

    YanıtlaSil
  4. Haklısın biliyorum. Sigarayı devamlı kullanmıyorum. Arada bir içiyorum o da sadece akşamları, asla gündüz içmem. Aslında çok sağlıklıyım Allah'a şükür...ama suyu arttırmam gerektiği kesin! Kahve bağımlısıyım!

    YanıtlaSil
  5. Dukan diyeti modası var bir de, bugün bir bakayım neymiş dedim.Pek aklıma yatmadı ama.

    YanıtlaSil
  6. BB, vücudunun hamilelikten sonra toplaması 2 yıl'ı buluyor. Su içiyor ve spor yapıyorsun, diyet filan yapma. Bugün yarım paket cips yedim, diyet düşünmesi gereken biri varsa o da benim :) kış'a hazırlık yapıyor sanki bünye, yağ çekiyor!

    YanıtlaSil
  7. Bugün pazartesiydi. Su içtin mi bakalım ;)

    YanıtlaSil
  8. Hıı evet, su içmeye vakit bulduğumda saat 4 idi ve 2 bardak içtim :)) İyi haftalar size :)

    YanıtlaSil