5 Mayıs 2011 Perşembe

Neden sorun olsun ki?

11 yıllık bir evliliğin yıkılmasından sonra toparlanmaya çalışıyorum. Evlendiğimde 20 yaşındaydım, sadece 20...küçücükmüşüm. Evliliğim yıkıldığında daha büyük daha olgun ve daha anneydim. Evliliğim yıkıldıktan 3 sene sonra da devam ettim evli kalmaya. Çok seviyorum oğlumun babasını ama bu şu anda anlatmak istediği bir şey değil. Ayrılalı 1.5 ay oldu sadece, boşanalı 1 ay! 13 yıllık bir beraberlikten sonra zor tabii...hele hele ilk defa yalnız kalıyorsa insan...

Bekar anne neden sorun olsun ki? Biz kadınlar zaten çocukların tüm ihtiyaçlarını tek başımıza karşılamıyor muyuz? Evin işi, çocukların oyun saatleri, kreşe ve okula götürüp getirmek, aşıları, kusmukları, parmağınızı minik burunlarına sokup sümük temizleme çabaları....babalar nerede tüm bunlarda? Sadece "baban duysa çok kızar" cümlesindeki kızgın babamı? Arada bir canı istediğinde evin işine yardımcı olan baba mı? Yoksa balık tutmayı, havuza atlamayı, kayalıklara tırmanmayı öğreten baba mı? Baba bu işin neresindeydi ki? Neden sorun olsun ki bekar anne olmak?

Baba var olsun yeter.
- "Anne babam çok mu uzakta yaşayacak?" 

Anne nasıl olsa çözüyor sorunları...folklor dersi parası, yıl sonu gösterisi, arkadaşının doğum günü hediyesi, doğum günü pastası, gece yıkanıp sabaha kurumayan formanın okula yetişmeye çalışırken alelacele kurutulması (bu iş için ütüyü değil, saç kurutma makinesini deneyin), gece su getirilmesi...

-"Anne o hiç komik değil" ve "babamın zeka puanı benimkiyle aynı yani 100...sen 90!"

Zeki olmaya vakit mi bıraktınız be annem! 
Demek ki ne olursa olsun, evdeki tek, daimi ebeveyn olmak sorunmuş...canı istediğinde!



3 yorum:

  1. evliykende pekçok sorumluluğun biz kadınların diğer birdeyişle "annelerin" üzerinde olduğunu düşünürsek evt bekar anne olmak belki çok kolay değil ama içinden çıkılamayacak 3 bilinmeyenli bir denklemde değil.. bende minik kızıyla büyüyen mutlu olmayı becerebilen bekar bir anneyim:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Sizin gibi güzel ve güçlü insanların desteği ve fikirleri çok önemli benim için. Size ve güzel kızınıza mutlu, sağlıklı ve huzurlu günler diliyorum. Sevgilerimle, Mina

    YanıtlaSil
  3. Merhaba...bugun takildim yazdiklariniza..."ne olacak?" ,"nasil" ,"basarabilir miyim"lerin baslangicindayim...evet...bu dunya yikilmista altanda bir ben kalmisim hissiyatina inat diyorsunuz ki ben varım...ve yasiyorum...umarim sizin kadar dik durabilirim...takibinizdeyim...sevgiler...simdilik anonim olsun...:)

    YanıtlaSil