7 Mayıs 2011 Cumartesi

Başarılar

Geçmişimimden insanların bugünkü başarılarına çok seviniyorum. Bir arkadaşımın doktora yeterliliğini geçmesi, diğerinin yoktan var ettiği şirketini holding'e devretmesi, bi başkasının zor bir eğitimden geçerek gerekli yeterlilik belgesini kazanması ....
Yakında bu arkadaşlarımdan bir tanesi önemli bir toplantısı için büyük şehir İstanbul'a gidecek. Hazırlıklarını anlattı bana, yaşadığı zorlukları, giyeceklerini, nerde kalacağını, kiminle buluşacağını...içimdeki anne yine ele geçiriyor tüm bilincimi. Arkadaşımı pazar gecesi sütünü içirip erkenden uyutmayı, sabah arkasına su dökerek dualar ile yolcu etmeyi, hatta hatta takımını üstüne gidiğinde kesin ağlayacağımı bildiğim için çantama mendil koymayı ve o şekilde dimdik dünyaya karşı dururken fotoğrafını çekmeyi istiyorum.
Bu tip takıntılı duyguları annemin akademik kariyerini duydukça, kardeşim FİZİK Doktorasını tamaladığında, diğerinin Milano'da büyük bir tasarımcı firmasında çalıştığını öğrenince, arkadaşlarımın işlerindeki ve evlerindeki başarılarını duydukça hissediyorum. O anlarda hep orada olmak cebimdeki mendille burunlarını sümkürtmek, saçlarını yatırmak, kravatlarını düzeltmek istiyorum....kendi evim olduğunda bu insanların fotoğrafları ile dolduracam duvarlarımı ve haftabaşında iş görüşmesine giden arkadaşım gibi tüm bu insanların hepsinin birer kahraman olduğunu anlatacağım oğluma. 
 
Ve bir gün oğlumun başarılarında gerçekten burun deliklerini kontrol edeceğim, sahneye çıktığında burnunda sümük olmasın, saçı düzgün taranmış ve tırnakları kesilmiş olsun! Annesi öğretmemiş de dedirtmem :)

1 yorum: